Bland stäppvargar och dårar

Inlägg #1: Postat: 2007-10-28 23:33:00
Henrik F
Jo, det kan ju vara lite jobbigt att kämpa för nåt som är osynligt, immatriellt, känslobaserat och helt och hållet vetenskapligt obevisat, men likt förbannat kan man inte förneka sin upplevda sanning, hur mycket oförstående man än möter på.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-29 01:12:00
angus
Jag skulle vilja tipsa dig om att flytta ner här till skåne där det är högkonjunktur, hitta ett jobb som du står ut med, att fortsätta tänka kommer du att göra utan att behöva tipsas om det märker jag, men framförallt fortsätt att skriva, det gör du jäkligt bra.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-29 06:46:00
Inger-Sofia
God morgon.Det är Det, jag tänker OM- det jag tänker,som jag tänker fel om-när jag tänker.att jag tänker för mycke,om/på livet/andlighet och tänker in andras tankar,känslor, om hur,varför,som ställer mig utanför och gör det jobbigt.För tänker jag,är, i mina egna tankar,om vad jag tycker,känner och vill /göra med det jag ser och upplever.kommer jag, att till slut, nå fram, till ett *innanförskap/gemenskap med mig själv,I en relation med livet.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-29 09:50:00
Justin Case
Ja fy fan, Rakkniv!
Du får 5 poäng för denna magiska teater :
Inlägg #5: Postat: 2007-10-29 11:12:00
myrboa
Tycker att du lyckats sätta på pränt människans eviga kamp mellan kropp och själ. Människans fysiska och andliga "jag" I den kampen är man ensam. Att börja lyssna på själens milda stämma, kan verka skrämmande ibörjan. För då kan man inte längre leva som om "inget hänt". Då blir det allt svårare att leva "på ytan" forts/
Inlägg #6: Postat: 2007-10-30 06:28:00
Beth4020
Man kan se det som en gåva att få vara en tänkare, även om det gör att man kanske håller sig till ytterkanten. Att få vara rebellisk är nog något många skulle vilja vara men få vågar.
tack för en väldigt välskriven text.
Inlägg #7: Postat: 2007-10-30 08:23:00
robbe74
ja om svensken tänkt mer hade vi inte haft en skola och sjukvård körd i botten! Inte heller ghetton och gängslagsmål över nästan hela landet!
Laddar...