Tillåta "våldssex"? Nej, men BDSM

Inlägg #1: Postat: 2007-10-26 10:54:00
Michael Lundahl
När ett påstående är samma kategori som uttalanden som "Månen är en grön ost", då skäms jag inte för att kalla dem för skitsnack. Ja, det finns människor som är vill utöva våld mot andra människor. Men BDSM motsätter sig våld. Våld inte vare sig uppskattas eller uppmuntras och om en våldsam människa söker sig till BDSM så kan denne räkna med ett extremt kyligt mottagande.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-26 10:56:00
Michael Lundahl
Om en våldsverkare söker sig mot BDSM-communityt så gör denne det på eget bevåg men han/hon kommer inte att accepteras där utan de seriösa BDSMarna kommer att markera sitt klara avståndstagande från alla former sex utan samtycke. Följdaktligen är Holmbergs påstående "skitsnack" eftersom det är helt irrelevant för diskussionen utan bara kastar just skit mot folk som inte förtjänar det.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-26 13:39:00
Jocke S
Skitsnack M-L, jag måste tyvärr returnera detta idiotiska besserwisserbegreppdu själv använt. Om du dessutom vill framträda som en expert här, så får du komma med lite källor. INGEN vet så mycket om sex som den tror. Allt kan hända, och domstolarna kommer inte att kunna hjälpa de kvinnor som råkar illa ut. Eller de män som döms för det. Rena lotteriet för båda parter. Däremot kan vi inte förbjuda i förskott.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-26 16:23:00
Biff
Michael. Jag håller Jocke om att du förenklar. I teorin är det kanske enkelt, men man måste inte känna till dessa tre "S" för att ha BDSM-sex. Det finns måhända BDSM-sällskap som kommer med goda råd, men dessa sällskap har knappast ensamrätt på begreppet BDSM-sex. Man kan inte heller bygga uppsåts- och ansvarsfrihetsbedömningar på sedvanor inom för parterna okända BDSM-sällskap.
Inlägg #5: Postat: 2007-10-26 17:07:00
Janne B
svar 2 Michael/citat/men han/hon kommer inte att accepteras där utan de seriösa BDSMarna kommer att markera sitt klara avståndstagande från alla former sex utan samtycke // Då påstår jag att det finns även icke seriösa BDSM-are som kan vara hur farliga som helst...Detta är uppenbart ett område där vi måste vara uppmärksamma och varsamma.
Inlägg #6: Postat: 2007-10-26 20:41:00
Jocke S
Ja det citatet talar väl sitt tydliga språk. En auktoriserad BDSM-organisation??? En jämförelse med t.ex. Hyresgästföreningen känns ju inte helt fel... Men ingen är ju tvingad att vara med, och hur mycket koll har dom på allt. Nää:-
Inlägg #7: Postat: 2007-10-28 00:57:00
Michael Lundahl
Svar 5: Skall vi därav inte tillåta BDSM menar du? då får du ju sluta tillåta *sex* överhuvudtaget också därför att våldtäktare finns det uppenbarligen bland icke-BDSM folk också.
Laddar...