Inlägg #1: Postat: 2007-10-25 21:50:00
|
Janne B |
Om du åsyftar på Karin så är jag rätt säker på att hon missförståtts rejält endast på grund av 2-3 ord. Vi ska nog ha lite mariginaler här....
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-25 22:30:00
|
Jocke S |
Jag tror nog det också. Nog bör man få ifrågasätta något, som vissa destruktiva tveksamheter, utan att dömas ut rätt av! Även om jag också tror att det här inte går eller ens bör göras något åt. Men kanske det ändå behövs ett litet "modernt" komplement i ungdomarnas sexualundervisning? Den som vi ändå "tvingar på dem"?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-25 22:38:00
|
Jocke S |
Det som stör mig, mina damer och herrar, är: Vi får visserligen ha vilken sexuell läggning vi vill. Transvestiter och olika former av homo och hetero eller mitt emellan. Men när det gäller "könsrollerna", då tycker sig staten genom diverse pedagogiska anstalter ha rätt att komma med sina PK direktiv! Du får inte vara så mycket "kvinna" eller "man" du själv önskar. "Könsrollerna skall motverkas". Ordagrant direktiv från förskolans läroplan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-25 22:51:00
|
Karin Holmberg |
Visst är det en väldigt "bred" och "ospecifik" rubrik, men ingen vill ju diskutera problemet. Ingen vill diskutera ämnet. Ingen vill diskutera var gränsdragningen ska gå.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-25 22:57:00
|
CMO |
Gränsen går vid samtycket mellan vuxna individer, och där gärningarna i sig inte är uppenbart oförsvarliga.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-25 23:05:00
|
Daniel Wijk |
Det var mer avslutningen som jag ogillade. Jag håller dock med om att det är problematiskt när folk har BDSMsex och inte förstår vad dom håller på med. Ett säkerhetsord är väldigt viktigt!
|
|