Inlägg #1: Postat: 2007-10-25 20:21:00
|
Leif-Arne |
Vem som ljuger är inte alltid sålätt att bevisa Ett frikännande i ett våltäktsbrott betyder ju inte per automatik att målsägande ljuger. Bara att det inte går att bevisa gärning, bortom rimligt tvivel. Var försiktig med att häva ur dig att många ljuger. Det är någonting du skulle ha mycket svårt att leda i bevis.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-25 23:12:00
|
Ramona Fransson |
Sorry, jag vet...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-25 23:14:00
|
Ramona Fransson |
För att tydliggöra det hela...Fallen jag pratar om är i de flesta sådana som inte gått så långt. De har bara varit stora feta rubriker i tidningarna. Därefter har flickorna/kvinnorna erkänt att de ljugit och därmed är de inte upptagan i domstol. Då händer ingenting. Inte ens i tidningarna, dagen efter. Inga stora svarta rubriker som " ATT HON LJÖG"
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-25 23:15:00
|
Ramona Fransson |
Inside information, kallas det!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-26 00:08:00
|
Jocke S |
Det har faktiskt förekommit några fall publicerade på senare tid. Var ett i Västerås för något år sedan. Men inga jättrubriker precis. Och om de döms eller ej verkar ännu mer okänt för allmänheten.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-26 07:35:00
|
missen |
Jag blev våldtagen. Vad har ditt inlägg med detta att göra? Jag kan se skillnad på våldtäkt och sex. Polisen har bevis på min gärningsman. Åklagare har även medgivit att de har bevis mot min gärningsman och de gör ändå ingenting för det är för stort. Samma sak med psykologer och läkare. Min våldtäkt var för svår för människor att hantera.
Kom inte och snacka att jag har ljugit för då....Jag räddade dig från att lida från min gärningsman. När ska jag få ett jävla tack!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-30 03:46:00
|
Daniel Wijk |
missen: Varför tolkar du allting som att det handlar om just ditt fall? Du verkar ha problem med att debattera om saken, du vill bara ha medhåll utan diskussion. Det som diskuteras är INTE enskilda fall. Vi vet ingenting om ditt fall mer än det du skrivit och kan därför inte diskutera det ordentligt.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-30 03:48:00
|
Daniel Wijk |
Åklagare behöver inte bara bevis, dom behöver bevis som håller i en rättegång och som är otvivelaktiga. Bevis nog som räcker för en i deras ögon fällande dom. Har dom inte det så får dom inte gå till domstol. Ingen av oss kan försvara åklagaren i ditt fall och ingen försöker heller göra det. Vi vet helt enkelt för lite för att ta ställning.
|
|