Inlägg #1: Postat: 2007-10-25 19:19:00
|
Janne B |
Alla människor kan bli snällare genom ansträngning men ingen kan bli smartare, så vitt jag vet. Så nu ligger jag risigt till!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-25 19:51:00
|
Jocke S |
0 Jag är så pass snäll så jag brukar anpassar min nivå s.a.s. Det där med "bönder och latin" alltså...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-25 22:38:00
|
Isabella M |
CMO: Det låter som en riktigt rättvis och rejäl kompromiss, tycker jag. Kom du på den själv? ;- Skämt å sido, CMO, Jocke, Janne: Höjer man inte smarthetskvoten automatiskt, om man v i l l vara godsint?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-25 22:43:00
|
Janne B |
Må Gud giva detta! God natt Ja
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-25 22:55:00
|
Jocke S |
Mja, men därom tvistar ju de lärde. Egoism och girighet är utvecklande för individen och men även för omgivningen vill ju en del påskina.
Fast detta är liksom som marxism idag en föråldrad 1800-talside´ som snart inte längre fungerar i praktiken. Tror jag.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-25 23:27:00
|
Isabella M |
Allt är nog bra i lagom dos, förmodligen. Vore vi inte giriga el egoistiska, så torde vi nog inte ha någon självbevarelsedrift heller? Konsten, eller det som kännetecknar "smartheten", är väl isf att inte låta sådana egenskaper/behov bli destruktiva. Andra får ju inte bli lidande på att vi försöker må bra och tillgodose oss själva.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-26 05:50:00
|
Inger-Sofia |
God morgon.ALLA.Det är ju det som ÄR smart.Det , att vara vänlig.Det är en stor konst,kräver diciplin,knivskarp närvaro,kunskaper och sunt förnuft,samt den viktigaste komponenten- kittet så att säga,som binder ihop de olika smarthetsfaktorerna känslor,empati och som kronan på verket RESPEKT.
- bakom mångas *murmlande,kan man se,ett blinkljus av vänligheten,invirad i lite wellpapp-ibland tar det bara lite tid,att upptäcka dom. under/i pappen.k.
|
|