Al Gore är en cynisk lögnare

Inlägg #1: Postat: 2007-10-24 19:19:00
CMO
Nej vi ska fundera ut hur vi bäst hanterar de klimatförändringar som kan uppträda i framtiden. Antingen pga AGW eller vanlig "naturlig" GW, eller GC för den delen. Att vi på lång sikt kan minska CO2 utsläppen med 50-100 är helt orealistiskt.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-24 19:37:00
Jocke S
Helt otillräckligt resonemang, liksom när det gäller SAMTLIGA övriga miljö-, resurs-, energi-, sop- och giftspridningsproblem. Och de som ha tutat på och inte vill se hur dessa saker hänger samman. De kommer inte att ses som tillförlitliga i en nära framtid. Därför är också de största företagen alltmer lyhörda för förändringarna. Och några oljeskifferlager i Canada kommer inte heller att hjälpa...Oljeperioden var ett tillfälligt billigt jättepartaj. Med baksmälla.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-24 19:39:00
Jocke S
Om vi inte rätt snart hittar en lika billig energikälla men utan dess miljöproblem. Detta är förstås inte helt teoretiskt omöjligt.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-24 19:51:00
Jocke S
Länk: dn.se
Här är en länk, finns massor! om årets issmälting i Arktis. Värre än "rekordåret" 2005.
Inlägg #5: Postat: 2007-10-24 19:56:00
Jocke S
Och här lite om senaste rön från Antarktis -07. Antalet glaciärer som minskar är sedan 50-talet fler än de som ökar. Men mest på halvön mot Sydamerika.

Länk: dn.se
Inlägg #6: Postat: 2007-10-24 21:18:00
Elina
myrboa/ Bra sagt!
Inlägg #7: Postat: 2007-10-24 22:01:00
CMO
5/Jocke, Artikeln är från April 2005 inte 2007. Jämför gärna DN med BBCs mer nyanserade och mindre alarmistiska tonläge ang samma studie. Länk: news.bbc.co.uk
Inlägg #8: Postat: 2007-10-24 22:41:00
Janne B
Bästa sättet att få död på en debatt är att köra med lite svåra förkortningar sonm i svar 1.
"å i åa ä e ö" hette det i det gamla bondesamhället.
Inlägg #9: Postat: 2007-10-25 00:57:00
Uno Hansson
1/ Att i en debatt på just sourze, helt hänga upp sig på om GW beror på AGW eller GC är väl som att sila mygg och svälja kameler! Det är ju ändå i stort samma åtgårder som behöver vidtas, för att begränsa och kvalitetssäkra varje människas ekologiska foot- och foodavtryck, till acceptabla nivåer! Det som konsumenterna och de övriga användarna av artefakter bör enas om är bara att teknikupphandla och avropsavtala direkt med samarbetsvilliga "underleverantörer"...
Inlägg #10: Postat: 2007-10-25 00:57:00
Uno Hansson
... Görs detta målmedvetet och konsekvent så har bara alla övriga aktörer på den fria, öppna och helt genomskinliga marknadsarenan att inrätta sig efter detta.
Inlägg #11: Postat: 2007-10-25 01:03:00
Uno Hansson
... helt hänga upp sig på om nuvarande GW beror på AGW eller "naturliga" förändringar upp och ner GW/GC är väl...
Inlägg #12: Postat: 2007-10-25 02:53:00
CMO
8/ Om du vet vad AGW betyder kan du räkna ut vad GW och GC betyder. Om du inte vet vad AGW betyder har du inte i debatten att göra. 9/ Vem hänger upp sig på det? Det är inte f.ö. alls "samma" åtgärder som behövs. Har du frågat Janne om du får skriva "artefakt"?
Inlägg #13: Postat: 2007-10-25 06:49:00
Inger-Sofia
Morrn.Med egna ögon SER jag.Med egna öron HÖR jag.Med alla mina sinnen KÄNNER jag-med sunt förnuft,instinkten,intuitionen,vägleds jag, i väglöst land.I ett lanskap,i en värld,som mer och mer börjar likna en snårig djungel,Där sly av alla de slag växer upp och sprids likt ogräs.Där vägvisare, dyker upp,titt som tätt,som för sin egen/maktens -vinningens
skull,på olika sätt,skall/vill visa oss på den sanna/rätta vägen.f
Inlägg #14: Postat: 2007-10-25 07:00:00
Inger-Sofia
Då gäller det,att stanna till-lyssna till sunda förnuftet och hjärtats röst.Vi bär alla vårt eget ansvar/val/beslut,för våra tankar,känslor,för/över våra liv.11 blir alltid 2.Hur det än trixas och bollas med siffror och kalkyler,går det inte att kollra bort oss från den sanningen.Om vi inte börjar med vårt inre liv.Mår vi bra,återspeglas det på/till vår omgivning,vår miljö.Allt hänger ju ihop.Det går inte att på sikt, för ett bestående värde.Separera delarna från helheten.k.
Inlägg #15: Postat: 2007-10-25 07:40:00
Inger-Sofia
Det är inte lätt,att försöka kämpa för det man tror på och vill. jag får verkligen uppfostra,uppdatera mig,för att inte trilla in i gamla mönster,tankesmörja,,men liks förbaskat trillar jag dit.Då brukar jag trösta mig med kaj pollack ord." man gör sitt/det bästa,utifrån där man är/står just nu".Man har ju inga andra kunskaper/erfarenheter att tillgå . då skulle man ju veta/handla på annat vis.Ibland blir jag less,då stänger jag av, tills nyfikenheten/kunskapstörsten, rör på sig igen,
Laddar...