Al Gore är en cynisk lögnare

Inlägg #1: Postat: 2007-10-23 03:05:00
CMO
Och Jan E lyssnar förstås helst på skojaren Al Gore som har en förmögenhet att tjäna på sin propagandakampanj.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-23 08:03:00
Jocke S
Så nu plötligt handlar det om att inte tjäna pengar? Du har säkert länkar med siffror också CMO? Han tänker i alla fall ge Nobelpengarna till kampanjen.
Klimatproblematiken står och faller f.ö. inte med Gore som person. Han är bara en förmedlare.
Och rubriken här ovan passar bevisligen bättre på den som nu slutligen börjat ändra på sig efter 8 år och ett antal missbedömanden.

George W Bush.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-23 09:47:00
Jan E
Ja, verkligen lustig kommentar av CMO. Fult att tjäna pengar plötsligt. Men skulle Gore vilja tjäna riktigt mkt pengar så skulle han förstås inte hålla på med miljöfrågor. Så det är ju ändå engagemanget som är huvudsaken.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-23 09:54:00
Janne B
Jocke 2/ Ja det är viktigt att inte hela denna diskussion kommer att handla om Gores trovärdighet eller inte. SAKEN är så mkt större än Gore. Han har gjort stor nytta med att elda på debatten och öka kunskapssökandet. Om han har några fel och överdrifter är en bisak för mig. För facit kommer ju av sig självt...
Inlägg #5: Postat: 2007-10-23 10:59:00
myrboa
Jocke o Janne./ Exakt! SAKEN är större än Gore själv. Sant också att Gore är en förmedlare. Tror inte att särskilt många haft/har den kraft och förmåga att nå ut över världen med all denna oerhört viktiga-Livsviktiga kunskap. Gore lyckades, som tur är, att nå ut. Klart att det behövts pengar för att kunna genomföra detta stora arbete. Glad att Gore tog sig an uppgiften. Min medvetenhet har då utvidgats en hel del Vilket inte betyder att jag lagt av eget tänkande.
Inlägg #6: Postat: 2007-10-23 11:07:00
myrboa
"Vi lever inte i en omvärld vi är i en medvärld. När vi låter naturen utarmas. Utarmar vi oss själva." Rolf Edberg "Årsbarn med Plejaderna" Moder Jord ! Dig diggar jag! A-L
Inlägg #7: Postat: 2007-10-23 14:22:00
CMO
Om Jan E hade den minsta susning om hur forskning och anslagsansökningar går till skulle han inte komma med sina fåniga anklagelser om "köpta forskare". men OM vi nu ska hålla på och fåna oss på Jan E maner så ska väl Al Gore synas efter samma kriterier eller? Om Jan E hade något sakligt att tillföra debatten i stället fö "papegojupprepningar" skulle han inte heller frestas att ägna sig åt personangrepp hela tiden.
Inlägg #8: Postat: 2007-10-23 14:30:00
CMO
Det är naturligtvis fritt fram för var och en som att tycka att Al Gores oseriösa propagandafilm tjänade ett gott syfte. Som någorlunda "komfortabel" med att kritiskt betrakta komplexa problem, tolka diagram och mätdata etc kände jag mig endast förolämpad av Gores bondfångartrick. Filmen fick mig snarast att bli mer misstänksam mot AGW teorin.
Inlägg #9: Postat: 2007-10-23 14:35:00
CMO
Naturligtvis är frågan mycket större än fövanskaren, eh förlåt "förmedlaren" Gore. Det vore nog bra om folk hade en mer kritisk inställning till larmrapporter och faktiskt försökte ta reda på vad olika klimatforskare faktiskt säger istället för att bara läsa om det efter att det förvanskats, eh jag menar förmedlats i populärpressen.
Laddar...