|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-22 16:25:00
|
|
en svensk tiger |
Pseudovetenskap? Ja så länge den vetenskap som ensidigt och oemotsagd får verka in i det minsta politikerled så är klimatforskningen och resultate av den endast ett sätt att tjäna pengar i form av anslag och annat.
Hittade detta på en blogg som i mångt och mycket visar på att det är dags att ifrågasätta denna hysteri.
Länk: s-nfo.se
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-22 16:33:00
|
|
en svensk tiger |
Länk: s-info.se
Här kommer länken ånyo då det uppenbarligen blev något fel på den förra
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-22 19:14:00
|
|
Jocke S |
Jag har delat dina åsikter i andra sammanhang. Men inte här, utan att själv inta en sådan tvärsäker attityd. Skulle alltsammans vara ett falsarium, en konspiration i världsklass? En sak, den här Hbgsossen menar ju att även temperaturökningen är mer eller mindre bluff "utvalda" mätpunkter osv. Men glaciärsmältningar är ju fakta med fotobevis osv.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-22 19:35:00
|
|
Elina |
3/ Kom nyss hen från Alperna där jag gått bla Mt Blanc leden. Kartan stämde inte. Glaciärerna har förlorat så stor del av den synliga ismassan sedan mätningen 1980 att det är en helt annan värld idag. Folk omkring var oroliga. Vädret var i olag och rent vatten brist på en del ställen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-22 19:54:00
|
|
Jocke S |
4 Sådant verkar trollas bort i länken ovan, orkade inte läsa allt.
Jag, och andra är kanske naiva. Vi inser inte att en stor andel folk, först miljöengagerade och vissa forskare, sedan allt fler sådana och till slut även media som iofs aldrig missar katastrofer och rätt nyligen politiker, som Reinfeldt. Nu senast även världsföretag. Alla skulle de alltså ha bluffat, eller gått på bluffen! Ja jag har svårt att tro att människor är sådana, och till vilket syfte? Hellre är jag då naiv!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-22 20:03:00
|
|
Elina |
38 grader i september, smältande glaciärer, häftiga regnskurar som gjorde allt till sjö - inte underligt att folk jag träffade på Alperna sa alltid "dåligt väder" och många frågade om jag sett filmen. Det var Al Gores de menade.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-22 20:28:00
|
|
Janne B |
Ja Elina. Vi måste fortsätta att samla våra egna fakta och erfarenheter. Glaciärerna runt om på jorden smälter inte för att värmen ökat 0, 3 grader som det stått att läsa i flera media. Det måste lokalt handla om helt andra siffror. Jag kan inte ta ställning till Orsaken till värmeökningen men att den finns kan det ju inte råda tvivel om.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-22 21:02:00
|
|
Elina |
Jag tror att mitt varande påverkar miljön jag lever i och att det är mitt ansvar att hindra skadegörelse och drabba naturen så lite som möjligt. Jag vet att naturen hittar en utväg. Det är inte säkert att vi människor gör det men jag har ansvar för mina barn/barnbarn. Jag kan inte lämna det till andra. Jag måste lita på mitt sunda förnuft eftersom jag saknar forskarerfarenhet på detta område. Det säger att artikelförfattaren har inte förstått hur vi människor påverkar vår omgivning.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-11-25 23:38:00
|
|
p8n |
en svensk tiger, jag vet inte riktigt om du har rätt. Precis som Patrick Gallagher antyder/påpekar i en av sina artiklar har det funnits en liknande uppslutning mellan media, makteliten och forskare tidigare. Det var på 30/40-talet och det de slöt upp om var läran om rashygien.
|
| |