För evolutionen - monopol på sanningen

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2007-10-22 09:36:00
Jocke S
Jag har nog skrivit innan om detta. Skolverket har i vissa fall noll koll. De hinner inte de vill inte, de kan inte. Det gäller både pedagogikens innehåll och dess utrycksformer samt andra områden där de kan skylla på andra myndigheter. Jag har erfarenhet av detta!!!
Inlägg #42: Postat: 2007-10-22 09:36:00
Jocke S
41 Detta var ett svar på 0.
Inlägg #43: Postat: 2007-10-22 09:45:00
Jocke S
Genom detta slår mig en annan tanke. Utan denna artikel med sitt tämligen förenklade budskap. Så hade vi ändå inte bibringats alla dessa briljanta, mer eller mindre, kommentarer! Om allt från matematisk vetenskapsteori, till strängteorin måste nog förkovra mig där lite... till jesuskapitalismens marknadsföringsmetoder. Underliga äro vetenskapens vägar! :-
Inlägg #44: Postat: 2007-10-22 09:55:00
Jocke S
Således, för att bara ta ett enskilt exempel på just detta område, från en frikskola. En lärare hävdar i klass 3 inför eleverna. "Det finns bevis för att Darwin hade fel." Anmält till skolverket. Ingen genomgående granskning, ingen åtgärd, inte som står i papper i alla fall. Osv. Dessutom tillåter, eller kanske upppmuntrar, skolverket en mängd andra tokigheter, t.ex. i form av könspolitisk enögd propaganda! Också i namn av någon slags demokrati, enkelspårig eller "vetenskap" .
Inlägg #45: Postat: 2007-10-22 12:11:00
Inger-Sofia
:-43.Mmm. det finns nog ingen artikel,vad vi än tycker om dess inehåll,som inte mer eller mindre,tänder/väcker oss,och får tankeflödet och känslorna att accelerera ,kanske får det oss oxså,att tänka en ny tanke,eller omvärdera den förutvarande.Det är ju huvudsaken,att det rör på sig.
Inlägg #46: Postat: 2007-10-22 20:42:00
Sunny
Jag gick i en liten skola i ett mindre samhälle i klass 6 o 7.
Rektorn var frireligiös o vi hade ortens präst sedemera vår konfirmationspräst i kristendom.
Inte bra alls.Fast jag hade dåtidens shögsta betyg i kristendom: jag kunde ju min bibel. O var smart nog att inte ställa fel frågor.Senare gjorde jag det till prästen. han hotade med polisen jag var 15 o min pojkvän 3 månader yngre o prästen hade snuskig fatasi o det där helvetet
Inlägg #47: Postat: 2007-10-22 20:49:00
Sunny
forts de hotat med i fosterhemmet! Det trodde jag nu inte längre på!
Många år senare på en annan ort åkte prästen fast för pedofili emot en ung pojke. Då förstod jag vad som gjort honom så angelägen att skilja mig från min pojkvän : det var inte min synd han frukatde utan han gillade A själv!Men jag trodde ju honom då: mobbad somjag var. Jag hade inga flera pojkvänner som kunde smittas av horungen med fel frågor.
Inlägg #48: Postat: 2007-10-22 20:59:00
Janne B
Sunny/ Det är viktigt att du då och då kommer ín med din Livsberättelse, så att det inte blir för idylliskt eller teoretiskt här. / Jag t ex förordar starkt kontroll inspektion av skolor , fosterhem med mera, trots att jag väl vet att sådan inspektion aldrig fungerat....
Inlägg #49: Postat: 2007-10-22 21:01:00
Janne B
NU tycks nya regeringen vara väl medveten om detta och ska inrätta en speciell centraliserad Kontrollmyndighet. 20 länsstyrelser och hundra? kommuner har inte skött sig. Kan detta bli bättre???
Inlägg #50: Postat: 2007-10-22 21:11:00
Sunny
Vilken triumf den dagen jag sökte upp prästen för att gå ur kyrkan o han inte kunde neka mig detta då Den Käre genom giftemål nu var min laglige förmyndare! Den dagens känsla av lycka glömmer jag aldrig!!!!
Så här gick det till:
Länk: pedofilensdotter.blogg.se
Inlägg #51: Postat: 2007-10-22 21:17:00
Sunny
Prästen i missionskyrkan däremot samtalade med mig flera gånger o hälsade på mig på det mentalsjukhus jag var inspärrad efter pappas övergrepp när de slutligen fick tag i mig: Det var tack vare honom jag kunde rymmma därefrån men han kunde ju inte stå upp för mig öppet: Då hade han förlorat för mycket.Jag såg till att ta mig ur landet så fort jag kunde. Sterlisering ville jag undvika: de andra flickorna de gjort det på tog ju sina liv.Så jag hade tur som kom undan.
Inlägg #52: Postat: 2007-10-22 21:21:00
Sunny
När våra barn var små o frågade om Gud fick vi svara som det var: Om detta tror alla människor olika. Pappa som är en varmt kristen man tror på Gud medan mamma är ateist. Ingen kan säga sig ha monopol på sanningen.Till barnbarnen tog vi med även deras morfar som var muslim. O mormor som var pingstvän de är tyvärr alltför tidigt borta Barn förstår att man tror olika
Inlägg #53: Postat: 2007-10-22 21:25:00
Sunny
48 Janne: Jag har alltid försökt lära barnen vad det står i bibeln o Koranen de är inte så olika som vissa trorMina barn vet vad en Jobspost o en Judaskyss innebär. barnbarnen oxå. Det finns små fina böcker numera som handlar om Jesu liknelser. Det förlorade fåret är Majas 2,favorit just nu. Att herden lämnade de 99 o letade så idogt efter det enda som var försvunnit.Hennes farfar i Värmland har får så hon förstod meningen med liknelse
Inlägg #54: Postat: 2007-10-22 21:28:00
Sunny
Jag väntar däremot med helevet o sånt: det lär de sig tids nog!
Josef o hans bröder är bra tycker Isac,4 medan den snart 7 åriga L kan uppskatta mera avancerade frågeställningar.Om judas. om occupationen.
Inlägg #55: Postat: 2007-10-22 21:35:00
Sunny
Är det då bortkastat med barnens pappas förklaringar om sin tro när de oxå blivit ateister? Nej tvärtom: De vet från mycket nära håll att det finns varmt kristna människor som är underbara o kärleksfulla o alls inte naiva.Därför har de respekt för allas tro.De älskar honom högre än mig: Hans godhet är större!!
Inlägg #56: Postat: 2007-10-22 23:17:00
Janne B
Tack för din fortsatta berättelse./ Själv hörde jag om himmel och helvete så där i förbigående i söndagsskolan. Det var liksom inget viktigt....Men ca 40 berättelser ur GT och Jesu liknelser etc det lärde jag mig. Lite om Rut och Boas som du kan så väl./ Men redan som ca åttaåring satt jag på en trappa och tänkte att där uppe finns ingen riktig Himmel och där nere finns inget Helvete heller. Jag begrep att detta var symboliska bilder...
Inlägg #57: Postat: 2007-10-22 23:19:00
Janne B
Så jag fattar inte varför folk i dessa spalter är så omogna att de tolkar detta bolstavligt, när Jesus ideligen pratade om att Himmelriket är inne i er osv. God o välsignad Natt Ja
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...