Våld gör mig trött!

Den här tråden diskuterar artikeln Våld gör mig trött!.
Inlägg #1: Postat: 2007-10-21 20:39:00
sebastianne
Jag håller med dig! Våld , våld och åter våld tycks vara det som intresserar dem som sätter ihop TVutbudet. man kan precis som du säger sätta sig en kväll och kolla runt och man ser bara mord! jag kan tycka om program där man LÖSER mord med hjärnan tex Poirot och Miss Maple men hur ofta visas sådant? Där gottar man sig inte i själva våldet utan får folk att tänka och dessutom är det alldagliga människor det handlar om och inga som överlever allt.Kan det bli någon förändring månne?
Inlägg #2: Postat: 2007-10-22 04:20:00
missen
Jag håller med dig med dekare som du nämnde som är smarta! Där utredningen är i fokus på ett smart sätt.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-22 08:05:00
Franklin
Jag håller verkligen med. Var eviga gång man slår på teven så är det någon infantil jävla fjant som viftar med en pistol. Det är bara våld och mord och död. Man undrar ju varför det inte går att göra teve om något annat! Något intressant!
Inlägg #4: Postat: 2007-10-22 22:48:00
MLJohansson
Men släng ut tv:n för f*n!! Svensken kollar på tv i genomsnitt två timmar om dagen. Den tiden kan man istället ägna åt att t.ex: läsa en bok, gå en promenad, umgås med barn/vanner/partner, spela kort, lösa korsord, lägga pussel, möblera om, måla en tavla, ringa nära och kära, diska, ta ett bad eller baka en kaka... Ja, ni fattar.
Laddar...