Himmelskt ryck

Inlägg #1: Postat: 2007-10-22 07:24:00
Inger-Sofia
God morgon Du Henrik
som skrivit,din tankeväckande dikt.
Med den hälsar jag även alla andra.En riktigt God morgon...
Inlägg #2: Postat: 2007-10-22 13:33:00
myrboa
Sanningen finns innom oss alla. Det gäller bara att få tyst på det eviga pladdret som pågår i vårt inre. Pladdret som tävlar om att få oss att tro på en massa lögner. " Du duger inte som du är.Du måste bli något! Bli smalare! Bli duktigare! Bli snällare! Bli lydigare! Bli smartare! Bli rikare! Bara du blir någon annan sååå kanske du duger," Gäller att få tyst på de högljudda lögnerna för att kunna höra sanningens milda röst tala .
Inlägg #3: Postat: 2007-10-23 09:12:00
Inger-Sofia
Ord,för hjärta,tankar och leenden.
sunny. kram.Yngve-jaa, tänk OM..."då hade hitler,kanske inte kommit till makten".Elina:"jag tror at mitt vandrande.."Janne,som *lever/levt sin religion.Uno med sina fotavtryck.Jocke."då är jag hellre naiv..." Leif-arne..glömt.tankeluvan"
Banestyrelsen,om du blivit av med din oskuld,av mikaels ord,ja då har vi väl alla, blivit de, Genom våldtäckt,På internet, av alla ordval, som härjar här och där.
Inlägg #4: Postat: 2007-11-12 23:01:00
Janne B
Jag har återvänt till din dikt i kväll och blir allt mer förtjust.// det största hotet:att vara nära gud// Påminner mig om att vi är många som inte vågar vara varandra heller. Erbjudandet om närhet ömhet, kärlek - kan upplevas - som ett hot. Hur kan vis skadas så?
Laddar...