I fucking called it...

Inlägg #1: Postat: 2007-10-19 15:16:00
Jan E
Mannen kan vara ett svin som utnyttjade det faktum att kvinnan sov djupt, men det är inte uteslutet att det gick till som mannen säger. Hursomhelst så går fallet inte att jämföra med Stureplansfallet.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-19 15:16:00
Jan E
En synpunkt med anledning av ditt brev till Lotta G: avsluta inte med ”med vänliga hälsningar” när du inte menar det.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-19 15:18:00
Jan E
P.S. Jag måste lägga till att jag inte läst denna dom.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-19 17:09:00
sebastianne
Jan,Precis så kan det vara!
Jag kommer ihåg då jag som ung kvinna sov över hos en kompis. Där sov också en kille på madrass i samma rum som jag. Plötsligt vaknade jag av att han kröp ner hos mig och började ta på mig. Jag frågade vad i hela friden han gjorde! Han TRODDE att han "BORDE FÖRSÖKA " trots att han egentligen inte själv hade lust.
Inlägg #5: Postat: 2007-10-19 17:10:00
sebastianne
Jag förklarade för honom att han lugnt kunde fortsätta att sova på SIN madrass för jag hade inte en tanke på sex med honom och var inte förorättad över att han egentligen inte ville heller!
Inlägg #6: Postat: 2007-10-19 17:13:00
sebastianne
Kommer också ihåg skönt sex med min f.d. man , då jag vaknade av det men bara njöt! bakifrån Säkert inte ovanligt!
Inlägg #7: Postat: 2007-10-19 17:17:00
Biff
Anledningen att detta fall inte fått så mycket uppmärksamhet torde vara att Elisabeth Massi Fritz inte verkar ha haft något med det att göra och således inte uttalat sig om det i media.
Inlägg #8: Postat: 2007-10-19 18:12:00
Jan E
Elisabeth Massi Fritz är en mycket skicklig och omdömesgill advokat. Men av vad jag tidigare läst av Biffen så förstår jag att han naturligtvis är mycket förgrymmad över att de två Stureplansfigurerna fälldes med hjälp av henne. Undrar just i vilka fall Biffen kan finna det motiverat att döma någon för våldtäkt? Överfallsvåldtäkt med tio vittnen kanske? Eller i de extremt ovanliga fall där gärningsmannen erkänner?
Inlägg #9: Postat: 2007-10-19 21:05:00
Daniel Wijk
"Elisabeth Massi Fritz" är väl mest känd för att driva mediadrev mot dom som står på andra sidan i ett mål. Hon är lika värdelös att lyssna på som Silbersky...
Inlägg #10: Postat: 2007-10-19 23:34:00
sebastianne
Ja, har man lyssnat på henne i en rättssal så blir man INTE imponerad!
Inlägg #11: Postat: 2007-10-19 23:43:00
sebastianne
Men VAR finns alla skriverier om att tjejer OCKSÅ våldtar??Senast en vecka sedan, då fyra tjejer våldtog en yngling. Har inte sett en enda reaktion någonstans?Hur reagerar E.Fritz på en sådaan sak? Skulle hon kunna sköta sitt jobb om hon blir målsägarbiträde för den killen?
Diesen och Leijonhufvud vart tog de vägen ?Är det månne killen fel även då? Så som tex "Åke" skrev i en insändare här på Sourze.
Inlägg #12: Postat: 2007-10-19 23:45:00
Biff
Jan. Det är som Daniel säger. Massi Fritz verkar vara mer intresserad av att hänga ut de misstänkta männen i media än av att ta reda på om de faktiskt är skyldiga. Inte bara de misstänkta alltid män blir lynchade utan även domarna och nämndemännen, om de skulle döma mot hennes vilja. I Motalamålet slutade det med mordhot mot en domare, vilket Massi Fritz uttalanden var en bidragande orsak till. Är det omdömesgillt?
Inlägg #13: Postat: 2007-10-19 23:54:00
Biff
Sebastianne. Fritz, Diesens och Leijonhufvuds ideologi är att kvinnor offer. De låter inte den ideologin smutsas ned av verklighet.
Inlägg #14: Postat: 2007-10-20 00:49:00
Jocke S
11 Det finns en skillnad här förstås. både i numerär och moralisk bedömningstraffvärde. Mer intressant vore kanske om ett resonemang kring kvinnors medverkan, där den finns. Tabubelagt? Hur män hetsas, direkt och indirekt, i ett sexualiserat samhälle. Eller? Men eftersom inte ens kvinnors delaktighet i partnervåld erkänns, så lär detta dröja. En annan sak, våldtäkt mot män i amerikanska fängelser lär vara fler än mot kvinnor i USA. Aaron Kipnis, am. mansforskare.
Inlägg #15: Postat: 2007-10-20 10:51:00
Daniel Wijk
Diesen vet man aldrig var man har kan jag tillägga. Om man inte är journalist och berättar varför man ringer först då kanske. Han har stått på olika sidor i en hel del fall men det som stör mig är att han verkar vara så populistisk. En person i den ställningen bör vara lite mer professionell.
Inlägg #16: Postat: 2007-10-20 10:52:00
Daniel Wijk
14: Även Christina Hoff Sommers säger att våldtäkt främst drabbar män i USAs fängelser. Där görs naturligtvis ingenting åt saken. Ingen feminister demonstrerar utanför pga det...
Inlägg #17: Postat: 2007-10-20 13:33:00
Jocke S
16 Datoriserad "Jämställdhet". Feministisk och när det passar: 1 Rättigheter, 0 skyldigheter.
Inlägg #18: Postat: 2007-10-20 13:40:00
Jocke S
Men får man ta upp sådant här? Utan hånfulla kommentarer om "synd om mannen"? Män får väl inte klaga som kön eller bry sig om sina mindre lyckligt lottade bröder?
Däremot tycker jag kommentar 0 här ovan var träffsäker. Hur stor del av befolkningen har inte varit med om sådant här? Hon tveksam, kanske även "ångrar sig" efteråt. Men det finns ju t.o.m ett kodismärke som heter "Okeido"!
Inlägg #19: Postat: 2007-10-20 23:02:00
susanna s
Om Elisabeth Massi Fritz går det rykten på ett annat debattfori att hor råder sina klienter att smeta in händerna med löksaft för att de lättare ska kunna gråta. Nått för en skadaljournalist att ta tag i om det stämmer
Inlägg #20: Postat: 2007-10-20 23:09:00
Mahria
"Om Elisabeth Massi Fritz går det rykten....", men snälla nån, hon är en mycket skicklig advokat och behöver inte ta till dessa "knep", som våldtagen av två "stureplansnollor", med diverse redskap, behöver man helt säkert inte lök för att gråta !!!
Laddar...