|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-18 14:55:00
|
|
Leif-Arne |
Däremot hade jag problem med OnOff efter att ha köt en Ipod där, de är rent puckade, puckade och rejält tekniskt okunniga. Problemet löste sig ändå genom att jag vände mig till Apple direkt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-18 20:32:00
|
|
Isabella M |
Ärligt talat; innan jag köpte mobilen så hade inte heller jag hört talas om företaget -men detta kanske säger mer om mig, än om Katshing? : Köper ganska ofta saker på nätet, men något liknande har aldrig hänt mig förr!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-18 20:34:00
|
|
Isabella M |
- Låter som det är bra go i Apples kundtjänst! Fler sådana.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-18 20:36:00
|
|
Leif-Arne |
Det fantastiska är att logistiken sköts från Irland och Holland. Paktet levereras övernatt med bilbud. Men så har de lyckats bygga ett starkt varumärke åxå.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-18 20:44:00
|
|
CMO |
Nu vet jag inte om jag berättar något som all redan vet, men "Katshing" är ju ljudet som uppkommer när man slår in ett belopp på en sån där gammaldags kassa-apparat. Ett uttryck för att man just håvat in lättförtjänta pengar. Det kanske ger en viss indikation om bolagets kundsyn.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-18 20:54:00
|
|
Leif-Arne |
5 Ganz neues, men i brist på acceptabel kundtjänst så har de i allafall en smula humor.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-18 20:56:00
|
|
Leif-Arne |
Jag vet inte om det är relevati samanhang nämnas nordmannen som per postorder i Sverige sålde armandsur med påmålade visare. Konfronterad med bistra kunder försvarade han sig med att de åtminstonde visade rätt tid två gånger per dygn.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-19 00:30:00
|
|
Isabella M |
5 Man lär sig något nytt varje dag. I det här fallet valde dom rätt företagsnamn, alltså...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-10-19 11:12:00
|
|
Atheos |
Jag har köpt ett antal telefoner därifrån, och de är en av de största på mobiltelefoner i sverige. Jag har aldrig haft problem, och innan jag köpte första ggn så kollade jag runt efter omdömen och de flesta var väldigt positiva även de som fått returnera skadad vara. Det kan naturligtvist ha ändrats, ny personal, ny policy vad som hällst. Men kanske man inte ska ta förgivet att man inte kommer få varan utbytt innan man gett dem chansen??
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-10-19 11:15:00
|
|
Atheos |
Hmm jag kanske missade något när jag läste din artikel? För om ni nu ska kontakta ARN måste det väl betyda att du har skickat in den till dem, och de har tittat på den och beslutat sig att inte ersätta den som DOA? För har de inte ens fått se den och tagit ett beslut verkar det lite konstigt att redan nu börja processa?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-10-19 13:04:00
|
|
Isabella M |
9-10 ARN eller KO är ju självklart! inte det första man tar itu med. Helt rätt. Katshing ska naturligtvis få chansen att rätta till saker och ting, men..Efter flitig mailkorrrespondens, där den stackars trasiga mobilens vara eller icke grundligt hade genomdiskuterats, så vill jag inte påstå att dom -direkt- inbillade mig att jag skulle få en ny i ersättning. Tvärtom. De ville å det första inte ta emot reklamationen öht och det gav mig inget vidare seriöst intryck.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-10-19 13:04:00
|
|
Isabella M |
Deras skäl att agera så här, kan jag inte ens spekulera i; jag har aldrig handlat där förr och vet inte hur dom sas brukar vara. - Snabba att leverera, det måste jag ändock ge dem credit för! Men det hade varit ännu bättre om mobilen varit hel också...
Det gläder mig att du har fått en trevligare här! Och: jadå. Så klart att de måste få se felet/skadan med egna ögon, men min uppfattning är - jag kommer nog inte få en ny av dom, inte frivilligt.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-10-19 13:05:00
|
|
Isabella M |
Jag får väl avlägga någon form av konfliktrapport, så snart jag veta hur det här avlöper? Jag håller iaf tummarna...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-10-19 13:06:00
|
|
Isabella M |
Korr: "Det gläder mig att du har fått en trevligare erfarenhet här"
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-10-19 15:53:00
|
|
Atheos |
Jag håller tummarna att det löser sig. Och oavsett det så är det illa att du inte blivit bra bemött hittills. Ja följ gärna upp sen när du fått deras svar. Och varför inte skriva även på deras forum.. vore ju även intressant att se om de kommer censurera ett mindre positivt inlägg där. Jag har iaf för mig de har ett forum på sin sida.
|
| |