|
Inlägg #1: Postat: 2001-09-21 14:06:00
|
|
Martin |
Hej Attila, om du läser min förra artikel om USA/Afghanistan, inser du att jag har en lite mer nyanserad syn på nuläget än du försöker framställa det som. Men jag diskuterar gärna mer med dig. Menar du t ex att Saddams invasion av Kuwait rättfärdigar USAs sanktioner som enligt FN dödat en miljon människor i Irak?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-09-21 14:37:00
|
|
zico |
skulden ligger inte bara på den ena sidan... saddam har säkert stor skuld i det tragiska som händer i irak... men även usa har sina händer befläckade med hundratusentals oskyldiga irakiers blod.. samma gäller afgahanistan..
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-09-21 15:36:00
|
|
Anders Linnard |
Ok, jag erkänner. Det var jag
som bombade
WTC. Så Bush kan väl komma
hit och bomba ihjäl
lite civila här istället, så
är det mitt fel.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-09-26 01:30:00
|
|
Anders Olofsson |
Bra skrivet. Du tar upp samma ståndpunkt som jag haft i otaliga chatrum och msgboards. Detta kallas ett krig mot terrorism men det är det inte. Det finns inte någon fiende arme. Terrorist nätverk är spridda över hela världen i små celler som samarbetar. Det går inte att bomba sönder dem. Kriget mot Afghanistan är en sken manöver som bara kommer att skada oskyldiga civila som redan lidit i åratal under Talibanernas förtryck
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-09 15:24:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Bra skrivet Attila. Klockrent!!! Man får känslan av Martin att han har uppfattningen klar långt innan det både läs och skrivs. Det blir liksom fel hur USA än gör. Däremot så finns det en poäng med santktionerna där USA har den största skulden. Men det är en annan artikel och de krävs mer än 500 bokstäver som Martin själv skulle skriva.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-09 15:26:00
|
|
Stefan Igen |
Suck. En bra analytiker stöter på en annan bra analytiker....så dyker Anders Linnard upp med sin vänsterdogmatiksa, tröttsamma svada.
|
| |