Inlägg #1: Postat: 2007-10-17 01:16:00
|
Jan E |
När det sedan gäller Persbrandts avhopp så kan man ju tycka att det hör till normal hyfs att man fullföljer ett engagemang, dvs i detta fall ett antal föreställningar av Måsen, INNAN man hoppar på nästa kneg. Så brukar man göra för att inte försätta sina medspelare i knipa. Men det är klart, eftersom det bara handlar om något så försumbart som teater på nationalscenen så är det förstås en struntsak för Ramona.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-17 01:16:00
|
Jan E |
För övrigt heter det ”fått sätta upp”; det borde t o m en deckarförfattare känna till.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-17 02:17:00
|
Justin Case |
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-17 07:49:00
|
Joakim Steneberg |
Barba non facit philsophum!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-17 09:37:00
|
Janne B |
Tänk vad mycket enklare det hade varit att stava till - Skägget gör inte filosofen.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-17 09:39:00
|
Janne B |
Philosophum...så ska det nog stavas...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-17 10:17:00
|
Ramona Fransson |
I vilken regelbok står det vad en deckarförfattare måste kunna? Annars kan jag antagligen ta reda på fakta om jag hade tyckt att det var livsnödvändigt för att uttrycka min åsikt om Dramaten. Sedan tror jag inte för ett ögonblick att det var uppsättningen av Fröken Julie som drog, precis som jag inte skulle tro att köerna ringlat om det varit två okända personer i huvudrollerna.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-17 10:21:00
|
Ramona Fransson |
Men det återstår att se hur dramaten ska klara av sin situation. Om inte annat är detta teatern med de högsta statliga bidragen. Vilket egentligen är jävligt konstigt med tanke på att de har tillgång till Sveriges största publik. Men då kanske man ska fundera över vad publiken vill bli roade av. En kvinna som sitter grensle med sitt underliv i ansiktet på en man, spelar galen och fylld av åtrå, verkar inte vara melodin eftersom publiken smyger ut från föreställningen.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-10-17 10:21:00
|
Ramona Fransson |
Och då pratar vi inte om två uttråkade personer! Utan halva styrkan som var med från början och tittade på första akten, skyndar bort...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-10-17 10:22:00
|
Janne B |
Ja varför anställer Dramaten stora kändisar som det blir bråk om ibland.Varför sprids ryktet att Dramaten är ett erotisk ormbo. Även sedan I.B. slutat där! Till nästa säsong ska visst bara a-sexuella anställas ;-.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-10-18 12:36:00
|
Janne B |
8 Ramona/ Ja det är ytterst märkligt att teatern med den största och rikaste publiken också får de största statsbidragen. Alla som betalar någon form av statsskatt subventionerar biljetterna för de som köper rea-biljetterna.Detta gäller säkert flera kulturinstitutioner i främst Stockholm. Omvänd Robin Hood politik.Borde inte alla svenskar få en check på tusen kronor, att lösa in eller köpa riktiga biljetter för?
|
|