|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-16 09:53:00
|
|
Inger-Sofia |
kram på dig uno,det finns ingen värdering,inget underliggande krav i kramen,inget lurt inbakat...av snällhet,godhet,elakhet,ironi,dubbelhet utan en rak, naturlig kram,bara för att jag kännde för det..just nu.Jag ställer mig inte ens frågan varför.Och det finns inga krav.på någon återbetalning i form av tack eller något annat.Kramen är fri,som fågeln och det känns bra, i mig,att få ge den till dig.KRAM
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-16 10:28:00
|
|
Beth4020 |
En härlig kommentar.....som säger mycket Inger-Sofia
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-16 13:25:00
|
|
Uno Hansson |
Och jag hävdar fortfarande att barn skall vara barn, de skall inte vara snälla, bara därför att hela den vuxna omgivningen tycker att det är bekvämast så! Tack för kramen Inger-Sofia. Men du är långt ifrån snäll... har jag krävt att DU skall veta varför? Har jag ställt några krav på att DU skall ge mig en kram eller något annat. Men finns det inte vuxna som ställer krav på barn om en kram, snällhet osv... KRAM, Inger-Sofia...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-16 13:30:00
|
|
Uno Hansson |
2/ Jag håller helt och fullt med dej, Beth4020, en härlig och underbar kommentar... här är vi helt och fullt överens. Ett ärligt tack, Beth även om det gjorde väldigt ont när du fullkomligt aningslöst började rota i gamla förträngda sår. It´s all over now...baby blue...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-16 14:30:00
|
|
Inger-Sofia |
Tack uno! : nej vi har nog alla en trollsvans,vi bär, mer eller mindre synligt.Tur är det.Du fick mig, att minnas,en episod,när jag var 3 år,Min storebror,som jag älskade hade varit borta en tid,jag blev så lycklig,när han kom hem,och sprang med glädjesprång fram,för att krama om honom.men stelnade i språnget,av den vuxnes kom."Visa nu hur glad du blir över att din bror kommit hem".Då kunde inte jag ge honom en kram,fast jag så gärna ville.f.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-16 14:33:00
|
|
Inger-Sofia |
Dom vuxna blev sura på mig,men dom hade ju sabbat det naturliga."för hur skulle han nu veta,att det var jag,som ville ge honom kramen av glädje",så tänkte en 3-årig i sina känslor.Men denna händelse lärde mig att tänka efter och försöka,att inte tvinga på ett barn,mina känslor .När dom har sina egna.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-16 15:25:00
|
|
Beth4020 |
jag hade också en mamma som krävde snällhet när jag mest av allt var arg..det var inte lätt och som Inger-Sofis säger; när vet man då när snällheten är äkta?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-16 15:27:00
|
|
Beth4020 |
jag vill nog bara säga att det där lilla ordet, den där lilla extra blicken av omtanke eller handen på axeln när vi har ett extra överskott kan göra så vansinnigt mycket för en annan.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-10-16 18:26:00
|
|
Mats TCM |
Är det inte Du som är emot euthanasi och självmordskliniker? /Mats TCM
|
| |