Inlägg #1: Postat: 2007-10-15 23:18:00
|
Joakim Steneberg |
Det började ju rätt bra, men är detta på riktigt? "Här har vi tusentals generationer bakom oss, vars kvinnor krigat och bränts på bål för att göra livet gott för mig och min generations tjejer..."
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-15 23:57:00
|
Leif-Arne |
Allt är relativt, i synnerhet sport. Om man skall ha nöje att åse en match har väl egentligen mer at göra med identifikation än spelkvalitet. Dvs om man emotionellt har bindningar till ett lag som spelar så kan man engagera sig däri, oavsett spelets kvalitet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-16 08:08:00
|
robbe74 |
Alla vill se det bästa dvs herrfotboll! Om du nu inte ser på fotboll ska du inte yttra dig angående saken. Se på målvakterna i damlagen det är parodi i vissa lägen. Så är det!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-16 10:59:00
|
Joakim Steneberg |
Vem hånar Anja Pärson, eller Sanna Kallur? Ingen! Det handlar inte mest om kön, men det sägs att män fungerar bättre kollektivt, av orsaker jag glömt just nu i lag, trots nedlåtande PK-påståenden om konkurrens, hierarkier osv.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-16 13:48:00
|
peter_ |
Jag tror inte kvinnor heller tittar på damfotboll i särskilt stor utsträckning. När de visar damallsvenskan så verkar det ofta vara lika lite publik som en div 5 match i herrserien. Närmast sörjande alltså. Varför visar man då matchen i TV? Uppfostringssyfte? Efterfrågad underhållning? Eftergift till politisk korrekthet?
|
|