|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-14 20:15:00
|
|
Uno Hansson |
Jag lyssnar just nu på Stina som intervjuar Gore på svt 24. Det som jag tolkar hans antydan - men som han inte säger - är att det finns forkare som förnekar klimatförändringar. Och jag tolkar det som att han menar att på samma sätt som det finns dem som förnekar det visas i "Förintelsen" så finns det dem som envist förnekar att isen smälter osv... osv...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-14 20:33:00
|
|
Janne B |
Fick du ut mer av intervjun, jag har inte 24 a
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-14 20:41:00
|
|
Joakim Steneberg |
Men att förneka kliomatförändringarna har de väl slutat med? Det går ju inte. De bara anser att det är naturliga cykler.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-14 20:41:00
|
|
Uno Hansson |
Rättelse: Han säger att forskare m.fl. förnekar att de förändringar som visas på filmen till viss del beror på det som påstås i filmen ungefär så om ja fattat rätt. Man han jämför inte i direkta ord med de extremister som kategoriskt och envist förnekar "The Holocaust" förintelsen Länk: sv.wikipedia.org
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-14 20:48:00
|
|
Uno Hansson |
3/ OK/ Som jag skriver så finns det nästan ingenting vederhäftigt som är skrivit på svenska!!! Så jag kan inte informera mig så noga vad de menar. Men de tycks samtidigt att med en dåres envishet försöka med att "kasta ut barnet med badvattnet". De verkar som om de försöker bagatellisera - genom sidomanövrar - att vi i väst f.n. har alldeles på tok för stora ekologiska fotavtryck.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-14 21:31:00
|
|
Sunny |
Uno: Jag håller med! I min 7åriga skola som jag lämnade i halva sista året hade vi inte språk.Det har jag lärt mig som vuxen. Jag läste enormt mycket innan. Det är snudd på oförskämdhet elitism? att skriva på andra språk i en svensk tidning.Tänk om min äldsta bonusdotter skulle publcera sig på vietnamesiska eller den yngsta på spanska här?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-15 16:00:00
|
|
Daniel Wijk |
Lite trist att Al Gore bryter Godwins lag, fast ute i det riktiga livet då. Att dra in nazismen för att ta bort legitimitet från sina motståndare är ganska fult.
|
| |