Inlägg #1: Postat: 2007-10-14 16:06:00
|
Joakim Steneberg |
3 P. Stilbs m.fl har rätt, och vi har inte ändrat vår livsstil nämnvärt. Oljan är ändå slut 2050, innebärande svåra omställningar med miljö- och sociala problem.
4 P. Stilbs m.fl har fel, och vi har inte ändrat vår livsstil nämnvärt. Temperaturen har ökat flera grader, oljan är slut och har spätt på växhuseffekten. Stora skador med risk för dominoeffekter med oanade konsekvenser för människans hela tillvaro.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-14 16:15:00
|
Joakim Steneberg |
5 Av någon anledning går inte kommentarerna att nå genom Stilbs artikel, endast genom "Dagens kommentarer". Ett omen? Skall människan någonsin böja lära sig av historien? Det verkar ändå så i detta fall. Rent logiskt och psykologiskt så resonerar nog en ökande majoritet som att vi INTE av några skäl bör ta en sådan risk, som genom raderna föreskrives i artikeln. Särskilt som DE FLESTA klimatexperter är överens.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-14 17:37:00
|
Joakim Steneberg |
Ja ursäkta, jag såg inte att det var Fred Goldberg som skrivit artikeln. Den har jag dock läst. Och i sak så är de ju båda överens. Men i mina kommentarer så skall alltså "Stilbs" bytas ut mot "Goldberg".
|
|