Inlägg #1: Postat: 2007-10-14 16:25:00
|
Henrikk |
Jag tycker också att det var orättvist att Al Gore fick fredspriset. Michael Moore, vars filmer för övrigt är mycket kraftigare, var inte ens nominerad. Hellre Moore än Gore.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-14 20:04:00
|
Uno Hansson |
Det är just typiskt av forskare som smyger in artiklar här på sourze att hänvisa till andra artiklar som är skrivna på engelska! Jag som är född på 1930-talet och bara har gått i sjuårig folkskola har ju ganska så svårt för att försöka traggla mig igenom texten. Åtminstone tycker jag att han den där Goldberg borde ha översatt det som skrivs i hänvisningarna till svenska, om jag eventuellt skall kunna anse honom som trovärdig!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-14 20:07:00
|
Ramona Fransson |
Två frågor som jag alltid undrat över är : 1, Varför dog dinosarierna?
2,Varför försvann isen?
Mig veterligen fanns det varken skorstenar eller bilar på den tiden. Så vilken var anledningen till dinosariernas död och istidens försvinnande?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-14 22:55:00
|
Sunny |
Läs vad Blogge Bloggelito skriver om priset:The end of osv Han har helt rätt i mina ögon.Det har han ofta för han är skärpt Länk: xingfu.se
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-15 08:39:00
|
robbe74 |
YES! Fred som jag mailade med för 1 halvår sen har rätt. Det är en jävla skandal. Det är klart folk är så dumma så dom köper allt skit som dom läser
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-15 11:52:00
|
Joakim Steneberg |
Fyra scenarion 2050
1 IPCC m.fl har rätt, och vi har ändrat livsstil till ett hållbart lågenergisamhälle.
Temperaturökningen blir begränsad liksom skadorna. Positiva bieffekter är bättre miljö, mindre materialism, ekonomisk utjämning och mer fritid.
2 IPCC m.fl. har fel, men vi har ändrat vår livsstil. De positiva bieffekterna kvarstår.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-15 18:17:00
|
Franklin |
Intressant text med klara poänger...MEN uppvärmningsproblematiken är inte allt. Vi slösar upp jordens tillgångar, utrotar växter och djur, förorenar naturen och konsumerar vår planet till döds. Det måste till ett stopp. Så detta som sker är enligt mig mycket bra även om vi inte skulle ha en av människan skapad uppvärmning. Vi måste ändå tänka om, ställa oss på bromsen och ändra riktning. NU!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-16 19:54:00
|
Per W |
Största skandalen? Henry Kissinger har ju fått det.
|
|