|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-12 22:50:00
|
|
GunnarL |
Jag har bara läst en bok av henne. "Gräset sjunger" - hennes debutroman. Men nu blir det säkert fler. Hon är i alla fall jäkligt cool! "Den här kommittén sitter runt ett bord med en lång lista och så kommer de fram till att henne måste vi ge priset innan hon hinner kola vippen. Det var nog så det gick till". Ungefär så uttryckte hon sig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-12 22:51:00
|
|
GunnarL |
f/ Så pass gamla människor är ofta väldigt sköna och lugna. Förvissade om att livet snart är slut kan de tillåta sig att uttrycka sig som de vill och ha vilka åsikter de vill.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-12 23:33:00
|
|
Sunny |
Gunnar: Det är en frihet som åldern ger dig. Sjäklv tog jag mig den tidigt: Jag skiter fullständigt i vad andra anser om mitt liv.Det är lättare vid 60 än vid 20.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-12 23:40:00
|
|
GunnarL |
3/ Sunny, Visst är det så! Jag har en ganska häftig pappa som fyller 88 i november. Han har berättat mer för mig om sitt liv de senaste fem åren än de sextio tidigare. Det är faktiskt både roligt och lärorikt. Lite hembygdshistoria kan man säga!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-13 00:15:00
|
|
Janne B |
Om gamla människor som blivit frimodiga kan mansäga att de kommit i tonåren igen./Det sista året mamma levde ville hon ut på samhäller och titta på "snygga pojkar" osv. Lät så fint.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-13 00:18:00
|
|
Janne B |
Jag har liksom en social apparat inbygd i mig som jag graderar efter behov. Det finns folk som jag bara inte får bli osams med genom häftriga ord, så då signalerar min apparat fort. Samt tvärt om. Känns det igen. Folk man inte är beroende av kan man kosta på ett "sanningens ord".
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-14 20:12:00
|
|
Ramona Fransson |
Vid femtioett har jag faktiskt blivit snällare och har mer förståelse än vad jag hade som ung. Nu kan jag överse med både det ena och det andra. När jag var ung var som ett hysteriskt lejon! Nu är jag bara ett lejon...
|
| |