När Gudrun Schyman for vilse i fädrens spår

Inlägg #1: Postat: 2007-10-12 09:45:00
AlfVerner
Talibanfeminismen hävdar med någon slags genusvetenskaplighet att ett företag att ett företag med 50 män och 50 kvinnor i ledningen är lönsammare än ett företag med 100 män. Gudrun shyman argumenterar inte utifrån rättviseperspektivet, utan LÖNSAMHETSPERSPEKTIVET.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-12 09:47:00
AlfVerner
Talibanfeminismen prioriterar 50/50 framför kompetens, samtidigt som få kvinnor överhuvudtaget skulle acceptera en position om man inte tillsattes på kompetens.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-12 09:51:00
AlfVerner
Jag har personligen aldrig hört en tillsynes biologisk kvinna i högre position agera på något annat sätt än det den manliga hierarkin påbjuder. Jag vet inte vilka värden man är ute efter, men att Margreth Thatcher var en riktig karlakarl är det få som har synpunkter mot och att Mark Lewengood hade varit en mycket bättre ledare, med mycket mer "kvinnliga värden", tror jag få skulle ifrågasätta.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-12 09:54:00
peter_
1. Dessutom finns det skäl att ifrågasätta tesen, som Peter Wolodarski gjort i denna DN-artikel:
Länk: dn.se
Inlägg #5: Postat: 2007-10-12 09:54:00
AlfVerner
Feminismen har ingenting med den ömsesidiga respekten att göra. Feminiskmen tar bara energi från de problem som klassamhellet skapar och leder bort från diskussionen om fördelningspolitiken. Det är INTE ok att den ensamstående mamman tjänar existensminimum på ett skitjobb, samtidigt som SE-bankens ockrare lyfter miljarder i bonusar och pensioner. DET är den politiska frågan.
Inlägg #6: Postat: 2007-10-12 09:56:00
AlfVerner
Feminismen i idioternas Sverige handlar om att den lågavlönade mannen ska tjäna lika lite som den lågavlönade kvinnan och att svullbukarna oavsett kön, ska tjäna lika mycket...
Inlägg #7: Postat: 2007-10-12 09:58:00
peter_
4. Ni måste läsa artikeln i länk 4. Vilket häpnadsväckande exempel på hur välvilligt massmedia förmedlar vilken galenskap som helst, så fort det handlar om att bevisa att kvinnor är bättre än män osv.
Inlägg #8: Postat: 2007-10-12 10:01:00
AlfVerner
Artikeln är helt rätt och vi måste också förstå att det vi sår i skolan, det ska också skördas. Shymans fylledelirium har blivit ett politiskt delirum och jag stödjer absolut inte dem som tror att pojkars lek med dockor främjar varken harmoni eller jämställdhet.
Inlägg #9: Postat: 2007-10-12 10:01:00
peter_
6. Ja, det är sant. Intressekonflikten mellan lågavlöande arbetare och förmögna kapitaläagare är verklig. Konflikten mellan män och kvinnor är det inte. En arbetarkvinna har många fler och mycket tyngre intressen gemensamt med sin arbetarman än med en kvinnlig styrelseledamot i något internationellt börsbolag.
Inlägg #10: Postat: 2007-10-12 10:05:00
AlfVerner
4>Det var sannolikt denna vetenskapliga fabrikation som Gudrun Shyman argumenterade utifrån i en intervju i DI:s TV.
Inlägg #11: Postat: 2007-10-12 10:07:00
AlfVerner
Aftonbladet har också med en psoriasis envishet redovisat "ojämlika löner för samma jobb" - bl.a används lokförarlönen. Problemet är att lönen är fast i en lönestege och att de äldre är män, d v s skillnaden beror på ålder i yrket och inte kön.
Inlägg #12: Postat: 2007-10-12 10:10:00
AlfVerner
Dessutom tjänar en tjej, med 3 års erfarenhet, 23 år gammal och med erfarenhet av ETT fordon 3.000:- mer än mig som har 27 år i yrket, erfarenhet av alla tåg från gods-, person-, lokaltåg, växling och 35 fordon. Jag är överlägsen på ALLA punkter, men tjänar 3.000:- mindre p g a "marknaden".
Inlägg #13: Postat: 2007-10-12 10:12:00
AlfVerner
Detta påtalas för Aftonbladets Neandertalerredaktion, men dessa motbjudande svin fortsätter ÄNDÅ att publicera lokförarlönen som ett exempel på att "kvinnor tjänar mindre". Privata bolag betalar högre lön än statsägda SJAB, DET är sanningen - ingenting annat. Men passar det Talibanfeministerna??
Inlägg #14: Postat: 2007-10-12 10:15:00
AlfVerner
Jag vill nog påstå att Shyman är direkt kontraproduktiv när det gäller jämlikhetsbygget. Å andra sidan har hennes mål aldrig varit något annat än en plats i rampljuset vare sig hon super sig till den eller bedriver politisk perversion.
Inlägg #15: Postat: 2007-10-12 10:20:00
peter_
Hon är mycket kontraproduktiv. Det alla skriver under på är att alla ska kunna utveckla sin potential och välja sitt liv utan diskriminerande förväntningar och styrningar. Det är man inte ute efter. Allteftersom de måste flytta tillbaka sina fördomsfulla positioner så skiftar deras kamp från jämlikhet till likformighet. En viktig anledning i praktiken är att vi har en kader feministiska opinionsbildare och genusforskare som tjänar sitt uppehälle på att dessa föreställningar tas som trovärdiga.
Inlägg #16: Postat: 2007-10-12 10:20:00
Joakim Steneberg
7 Jag har läst den Peter, och även innan. Uppsala universitet verkar ligga illa till. Var det Bo Rothstein som ifrågasatt dess legitimitet som universitet, om Eva Lundgren bl.a.? Och det finns förstås mängder med andra exempel, från dagis till universitet. Tar senare upp ett annat citat från Lessing...
Inlägg #17: Postat: 2007-10-12 10:21:00
Joakim Steneberg
1 Sedan är det väl rätt klart att den typ av feministisk könsdebatt som dominerat media under 30 år tar fokus från en del andra problem. Är det "jämställdhet" att HASTA fram några tusen fler kvinnor i styrelser? Samtidigt som ett stort antal underbetalda hårda jobb är ett "manligt privilegium"? "Patriarkat"?
Inlägg #18: Postat: 2007-10-12 10:25:00
Joakim Steneberg
11 Precis den här problematiken, och från lokförarhorisont, tog den här killen upp som jag skrev om igår! Han var kanske fackligt insatt ändå!
Inlägg #19: Postat: 2007-10-12 10:36:00
Inger-Sofia
Alfverner..denna din matematiska,,enkla uträkning,som du här presenterar.Att det man sår i skola,får man skörda Borde inte vara så svårt,att räkna ut för beslutsfattarna.Men då det verkar vara en knepig uträkning,tål den nog upprepas,Så här kommer den igen..Det som sås,är det man får skörda.
Laddar...