Konsten att hantera ett tonårsdisco

Inlägg #1: Postat: 2007-10-10 21:40:00
peter_
Förstår vi oss själva och våra barns behov och drivkrafter på rätt sätt. Vad är orsaken till huliganbråk, upplopp, mm? Vad gör genuspedagoger på dagis mot våra barn när de utgår från att allt väsentligt är styrt av förväntningar och inlärning.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-10 21:47:00
peter_
Vad gör vi mot våra barn när vi tvingar dem genom ett skolsystem som bygger på att små barn ska vara tysta, vara stilla och lyda? Passar det systemet för alla barn? De livligaste barnen som har otur och växer upp i en oförstående omgivning, som lär sig att de måste kontrollera sig bättre och när de misslyckas lär sig att det är deras fel, deras misslyckande, vad gör samhället mot dem? Förekommer sådant? Jag tror det.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-10 21:47:00
peter_
Jag vet flera barn, nästan uteslutande pojkar, från min uppväxt som hamnade i ett negativt mönster i skolan och fick plågas sig igenom 11-12 år skola där de i första hand fick lära sig att de inte klarar av skolan. Jag skulle vilja säga till dem att de var diskriminerade av ett skolsystem som inte tog hänsyn till deras behov.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-11 10:20:00
peter_
Forra rubriken var mer spannande. :/
Inlägg #5: Postat: 2007-10-11 23:18:00
AlfVerner
Självklart...redaktionens bristande talang tar sig ständigt nya uttryck. Ändringen berättar hur lite man förstår av metanivån och det är klart att om man ändrar en mästares penseldrag, så kanske man tror att det spiller lite talang på dom själva...
Inlägg #6: Postat: 2007-10-11 23:25:00
Joakim Steneberg
Alf, får jag fråga en sak? En man som var i samma gebit som du, i din ålder tror jag, stationerad i Sthlm. Skrev i en liknande stil på nätet, han gick bort för två år sen, i hjärtinfarkt, tror jag. Men hans politiska uppfattning var precis motsatt din kan man lugnt påstå. Initialer C.A. Kände du honom ev?
Inlägg #7: Postat: 2007-10-11 23:27:00
AlfVerner
När jag läste skollagen förra gången vill jag minnas att man skulle utgå från individens förutsättningar - Nu ska man både verka för harmoni och "jämställdhet mellan könen", en fras som kan tolkas hur som helst och som i sin Shymanfeministiskatolkning leder till katastrof.
Inlägg #8: Postat: 2007-10-11 23:30:00
AlfVerner
6> Aldig hört talas om. Han har i vart fall inte synts fackligt med de initialerna.
Inlägg #9: Postat: 2007-10-11 23:40:00
Joakim Steneberg
OK Alf, lika bra det, han var väldans reaktionär. Men en trevlig kille om man kunde blunda för det. När det gäller Schyman, här är en sann historia om henne om du vill:
Länk: sourze.se
Inlägg #10: Postat: 2007-10-12 07:20:00
peter_
Alf, här är en till intressant länk som Joakim la i en annan kommentar:
www.antifeminist.nu/message.php?MessageID17733
Inlägg #11: Postat: 2007-10-12 10:26:00
AlfVerner
10>Javisst och då beror Irakkriget INTE på USA:s oljeintresse, ekonomiska intresse, utan på att soldaterna är män och aggressiva. Det känns väldigt tryggt att bygga framtiden med den "sanningen" som bas...Det fanns en gång en barnboksförfattare som skrev en saga som hette "Kejsarens nya kläder..." Det är länge sen nu och människans behov av att sy dessa kläder tar aldrig slut.
Inlägg #12: Postat: 2007-10-12 10:31:00
AlfVerner
Men vi har en självgående plattfotad mediavärld där spelarna bara har fått sina positioner. Journalister och "experter" har inget annat intresse än själva cirkusen och den enda frågan är hur många som lyssnar/tittar oavsett innehåll. Det är på retorikens grund som den politiska krymplingen Shyman får utrymme, liksom Göran Persson när han svinar med avgångsvederlaget.
Inlägg #13: Postat: 2007-10-12 10:33:00
AlfVerner
Innehållet har för länge sen blivit en bisak. Vi har samma tendens på Sourze med Linda Rosing och Fadde i det ständiga rampljuset och med ett innehåll som saknar allt utom personligt slask. Jag undrar om Sourze behöver det...
Laddar...