Inlägg #1: Postat: 2007-10-11 00:48:00
|
Karin Holmberg |
Jag satte en femma, för detta. Jag kände hur vanmakten spred sig ut ända ut i tånaglarna.
BRA beskrivet på ett krångligt händelseförlopp.
Tänk att det ska krävas så mycket uttrycksförmåga och skicklig hantering av språket för att man ska kunna beskriva en klumpig hantering av ett ärende! Men jag tror att du har en oerhörd fördel i din JK-anmälan då du kan beskriva ärendet så här bra!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-11 08:19:00
|
Joakim Steneberg |
För j-t! Hur myndigheter behandlar människor i Sverige är i en hel del fall skandalöst! Svårt att göra en jämförelse internationellt, det finns naturligtvis mycket värre. Men hur som helst, det måste bli en ändring HÄR i Sverige, större kontroll av myndigheter från media, mer medborgerligt inflytande. Stå på dig!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-11 09:17:00
|
Inger-Sofia |
Det är det här jag skriker och skrikit om.Oprofessionalism,respektlöshet och maktutövande,bl.a genom nonchalans,undanlåtande.Vi har ett värdesystem på människor idag-precis som igår,Det slickas uppåt,när prislappen är hög och maktinflytandet är stort.Dom hade inte blivit utsatta,för det du blev.Du är stark och kan föra din talan,och genom det skrivna,många kan inte den,men,genom ditt agerande,ingjuter du mod,och ger en viss upprättelse, till dom.Bra att du skrev om detta.k.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-11 12:51:00
|
myrboa |
Det är något som är helt på tok i vårt samhälle. Läng,länge nu har vi via media fått veta att polisen har massor av brott som de inte hinner med. "Vi saknar resurser".Säger de med en uppgiven suck. Finns det då inget jäklar ananamma i poliskåren. Kan de inte tala så det hörs ända fram till våra politiker. Polisen har till uppgift att skydda sina medborgare. Om de inte klarar detta. Behöver de få allt de stöd de behöver tex. fler poliser....
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-11 13:04:00
|
myrboa |
Vi hör om ökat ungdomsvåld. Ungdomsgäng som rånar och misshandlar. Vi hör om "makten" som svindlar och roffar åt sig. Vi hör om mord. Om våldtäkter. Och om polisen som inte hinner med att sköta det dom är satta att sköta. Hur länge till ska ni politiker blunda för verkligheten? Ser ni politiker inte hur vårt samhälle och världen i stort förändrats. Hur våldet ökat och ökar. Ni har fått ett förtroendeuppdrag av oss väljare. Det är ni som har det övergripande ansvaret.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-11 17:47:00
|
Ramona Fransson |
5:A! Synd att du inte hade en handväska att slå i huvudet på polisen och därefter satt dig ner och låtsats som om ingenting hade hänt! Hade han sagt nåt skulle du bara spärrat upp ögonen och med ett leende sagt: Gör en anmälan!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-11 23:10:00
|
p8n |
Kanske lite utanför ämnet men. Jag och några kamrater bestämde oss för att gå och käka lunch på en av stans lite finare restauranger. Efter bara ett par tuggor så tuggar jag på något riktigt hårt, jag spottar ut det och ser att det är en kvadratcentimeter stor glasbit.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-12 10:39:00
|
peter_ |
Här är en intressant artikel om Rödeby-tragedin/skandalen:
Länk: aftonbladet.se
Polisen där är tydligen helt utan självförtronde och ambitioner.
|
|