|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-09 18:04:00
|
|
AlfVerner |
Kommunen får helt enkelt skaffa en problemidentifierare, som sen begär in anbud...polis, sos, polis eller någon privat problemlösare.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-09 18:06:00
|
|
AlfVerner |
Ser man åter till helheten, så fattar jag inte att någon överhuvudtaget förvånas. Den sociala koden har bytts ut under många år och ersatts av en nyliberal våg, där Rambo och Al Capone är de ledande stjärnorna och där våld är en självklar del av hävdelsen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-09 18:08:00
|
|
AlfVerner |
Vem kan klandra fadern som sköt? Är det inte en faders yttersta skyldighet att försvara sitt barn och har inte denne fader använt alla möjligheter som han trott det demokratiska samhället hade att erbjuda?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-09 18:10:00
|
|
AlfVerner |
Den mob som nu angriper samma famlij, under en tid där man faktiskt har tid på sig att tänka efter ...är inte DEN mobben betydligt värre än dödsskjutningen som uppenbarligen var ett desperat försök att få ett drägligt liv?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-09 18:15:00
|
|
AlfVerner |
0 och 1 var bara ett groteskt skämt, men som ändå beskriver den politik som numera steriliserar vårt land... ...för visst var det så att någon nyliberal idot tyckte det var en lysande idé...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-09 21:37:00
|
|
Ramona Fransson |
Det farligaste är när polisen ger upp! Detta verkar redan ha skett i delar av vårt land. Jag undrar varför?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-09 23:05:00
|
|
AlfVerner |
Alla ger upp! Samhället är ett bolag som rullar fram på kvartalsrapporter. Det finns väl ingen som planterar ek längre, det ska vara snabbväxande gran eller poppel. Poliserna arbetar på order, inte på engagemang eller empati. Det finns inga "konstaplar" som bär det sociala samvetet, ofta tillhör man inte heller det lilla samhället dit man blivit komenderad.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-09 23:08:00
|
|
AlfVerner |
Jag såg en hästuppvisning med ridande poliser: "Nu ska vi se när poliser ska möta en demonstration" hette inledningskommentaren inför det fyllda ridhuset och det högsta befälet. Demonstrationsrätten år alltså lagstadgad....
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-10-09 23:13:00
|
|
AlfVerner |
"Demonstranterna" gick mot hästarna, men plötsligt fick dom det nya tillmälet "BOVARNA". Det fanns ingen som regerade mer än jag, även om jag bara reagerade i den lilla gruppen. Jag tror vi har fått en förskjutning av polisens roll till en mer militär inställning. Innan kanske man hade respekt för polisen, men nu tror jag mer man skapar rädsla och att man skulle bry sig om en mobbad familj ...
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-10-09 23:14:00
|
|
AlfVerner |
Vem bryr sig mer än Carnegie, som friserar vinster och delar ut miljonbonusar?? Får dom förresten behålla dessa bonusar??
|
| |