Inlägg #41: Postat: 2007-10-10 21:50:00
|
Mats TCM |
39 Det skall väl egentligen stå: Svenska kvinnor skall vara tillsammans med invandrarkillar". Jag tycker själv att det är super - duper roligt att umgås med studenter från andra länder. Jag sällskapar med en tjeckiska! Jag slår henne i badminton och Rubiks kub! Kommer ni förresten ihåg Rubiks? VM i Rubiks kub gick av stapeln för några dagar sedan! Tack för ordet och jag önskar er allt gott!
|
|
Inlägg #42: Postat: 2007-10-10 21:50:00
|
Joakim Steneberg |
Benazir Bhutto är ju trots all på väg tillbaka, "inlåst"? Enligt Wikipedia stödde hon Talibanerna och bidrog indirekt till att de fick makten. Hur många män som dött i Afganistan jämför med kvinnor kan man ju undra, och om inte män i allmänhet även där vill skydda kvinnor.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2007-10-10 21:51:00
|
Yngve K |
Janne/ Det var jag som skrivit om "Hedendom contra kristendom" på Sourze. Ordet jag hade fallit bort när jag skrev kommentaren.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2007-10-10 21:55:00
|
Joakim Steneberg |
Det inträffar vidrigheter mot kvinnor i Pakistan och i andra länder, även just för att de är kvinnor. Men då tänker man inte på en sak. Hur många vidrigheter inträffar inte mot män, i Pakistan och på vårt klot, just för att de är män? Där män förtrycks, där sprider sig förtrycket även mot kvinnor. Om man vill minska förtryck runt om i världen, då måste man se på båda könens situation.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2007-10-10 22:01:00
|
Joakim Steneberg |
40 skall vara: "Att den vanligaste dödsoraksen för unga europeiska kvinnor är genom våld från män." Vilket alltså spreds i stora rubriker i våra medier för några år sedan. Medan dementin blev avsevärt mindre...
|
|
Inlägg #46: Postat: 2007-10-10 22:34:00
|
Janne B |
43 Yngve - jag fann den o ska läsa när solen går upp igen. Det var rätt roligt att läsa alla dina titlar...
|
|
Inlägg #47: Postat: 2007-10-11 03:02:00
|
Banestyrelsen |
Jag kan relatera till Mats historia, även om jag inte tror vad han beskriver är något unikt svenskt. Mats väninnor uppmärksammar lätt intra-europeiska kulturskillnader eftersom de själva är européer. Jag umgås för tillfället mest med iranier, japaner, australier och kineser. Tjejer bland dessa grupper märker ingen skillnad på svenska och australiska killar, förutom att svenska killar enligt dem är mer "feminina".
|
|
Inlägg #48: Postat: 2007-10-11 17:12:00
|
Mats TCM |
Jag har gjort en "analys" av Socialstyrelsen. Jag är dock ingen fackman, bara en simpel dilettant. Den genomsnittlige anställde på Socialstyrelsen tillhör och kan definieras som: kluster A: udda eller excentrisk schizoid. Kluster B: dramatisk eller oberäknelig borderline. Kluster C: ängslig passiv - aggressiv. Bra sammanfattning av den genomsnittligt anställde på socialstyrelsen, eller hur?
|
|
Inlägg #49: Postat: 2007-10-11 17:16:00
|
Mats TCM |
Den genomsnittligt anställde vid Socialstyrelsen behöver omfattande psykiatrisk vård dygnet runt! Gärna enligt LPT, lagen om psykiatriskt tvång. De lider av svår psykiatrisk sjukdom, till exempel psykiatrisk depression och schizofreni och att en och annan är gravt alkoholiserad till råga på allt.
|
|
Inlägg #50: Postat: 2007-10-11 17:18:00
|
Mats TCM |
Lägg märke till att av de anställda lider mellan 5 - 10 av allvarliga självmordstankar och flertalet av dessa har gjort självmordsförsök.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2007-10-11 17:19:00
|
Mats TCM |
Att sedan en sådan myndighet skall lära oss vanliga "dödliga" hur vi skall leva våra liv är väl ändå ganska så tokigt, eller hur?
|
|
Inlägg #52: Postat: 2007-10-11 17:35:00
|
Mats TCM |
51 Högsta prioritet bland de anställda med psykiska besvär vid Socialstyrelsen har de med självmordsbeteende, psykotiska symtom eller aggressivitet. Undersökning enligt LPT föreligger då menar jag!
|
|
Inlägg #53: Postat: 2007-10-11 17:38:00
|
Mats TCM |
Jag misstänker en allvarlig psykisk störning bland många av de anställda. Om den anställde hindrar läkaren att genomföra en komplett undersökning så bör LPT implementeras för Socialstyrelsens eget bästa. I första hand skall frivillig vård erbjudas, men om de anställda vid Socialstyrelsen motsätter sig detta skall LPT tilltvingas dem, menar jag.
|
|