|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-07 00:31:00
|
|
Janne B |
Marcus / Finns det något vetenskapligt belägg för dessa påståenden. Eller är det bara vackra tankar./ Hur tillämpar du resonemanget på elefanter o flodhästar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-07 08:46:00
|
|
Joakim Steneberg |
Mja Janne, blommor och bin...
Det anses väl, att när Homo Sapiens uppstod, och defintivt lämnade 4-bensdriften. Så tog utvecklingen ett steg framåt, genom att lämna den vanliga ställningen bakifrån bakom sig.
I upprätt ställning på två ben, slog i stället missionsförb...ursäkta, den s.k. "missionärsställningen" igenom, i alla fall till att börja med.
Och liksom bina lockas av blomman, lockas mannen av de mogna frukterna. s.a.s. Blev det rätt så?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-07 09:17:00
|
|
Janne B |
Joakim o Co/ Min fantasi sätter en väldig fart - så det är väl bäst att jag behärskar mig....God Söndag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-07 10:52:00
|
|
Joakim Steneberg |
Ånej Janne, smit inte undan den utvecklinghistoriska söndagssskolan! Du har själv frågat. När det gäller flodhästen tror jag att det kan vara flodhästhonans vackra leende som lockar hanen. Och för elefanten ja, att snabeln skapar associationer är åt det ena eller andra hållet är nog tämligen troligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-07 19:17:00
|
|
Mats TCM |
Jasså? Spana in den? Själv gör jag allting för att dölja den!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-07 19:20:00
|
|
Mats TCM |
Det är ju just den typen av argument som suger duktigt! Tjejer är självfallet inte så infantila så att de går och "spanar" in den. Tjejer är självfallet precis lika intelligenta som killar och jag kan mycket väl tänka mig att många tjejer just uppskattar killar som inte visar upp den i "spaningssyfte".
|
| |