Dags att skapa sig en ny religion?

Inlägg #1: Postat: 2007-10-06 14:19:00
myrboa
Vad? Vem? Väntar jag på som ska fixa till livet åt mig? Egentligen? Vad betyder frihet.andlighet, kärlek, medvetenhet,känslor,kunskap osv för mig. Vilken relation har jag med livet? Går den via andra? Nöjer jag mig med andras svar/kunskaper eller vill jag veta med hela mig närvarande? Många frågor blir det: Ett är jag säker på. Vill man närkontakt med livet innom. Får man lov att gå tillväga på samma sätt som man gör med alla andra relationer. Ta kontakt! A-L
Inlägg #2: Postat: 2007-10-07 19:09:00
Henrik F
Javisst, och jag tror att man mer eller mindre tvingas att tänka på existentiella och andliga frågor om man har den sortens öppenhet i sinnet blir det bara för smärtsamt att inte vara sann mot den sidan i sig själv.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-07 19:15:00
Henrik F
Som om något hela tiden försöker viska i ens öra och om man inte lyssnar kommer det hårdare tag som negativa känslor, meningslösheten och senare sjukdomar och fysiska symtom. Så jag tror att ju lyhördare man är, ju mer man håller upp en beredskap att gå sin "smala väg", desto lindrigare kommer man undan i livets karusell , vad det gäller dt onödiga, meningslösa lidandet iallafall, sen att det kanske blir mer smärta, det är en annan sak.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-08 13:23:00
myrboa
Ja du Friman.! Det blir smärtsamt att försöka förneka en så livsviktig kraft innom..Själva livs-kraften.Det är som att försöka stoppa en framrusande vårflod. Fast..nog har jag försökt och försökt och säkert kommer att försöka igen.. Tack för dina svar, som gav mig aha-insikter.En ökad medvetenhet i/om hur jag hanterat mig själv. Kände mig "så i gasen" av denna ökade insikt att det var omöjligt att sova. A-L
Inlägg #5: Postat: 2007-10-08 13:27:00
myrboa
"Jag vill färdas så långt jag kan.Jag vill nå glädjen som finns i min själ och ändra de gränser jag känner nu och uppleva hur mitt inre mognar och växer till. Jag vill leva, finnas till "vara" och höra sanningarna innom mig." D. Warshay A-L
Laddar...