Dags att skapa sig en ny religion?

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2007-10-08 08:09:00
Henrik F
Sen är det en annan fråga vilket trossystem som snabbast och mest genomgående leder till mognad, medkänsla, integration och insikt.
Inlägg #62: Postat: 2007-10-08 08:09:00
Henrik F
Jag tror det är bäst att fortsätta med det trossystem man är inkörd på men att lägga till en kontemplativ dimension som t.ex. meditation en psykoterapeutisk dimension där man reder ut och integrerar sina "skuggor" en kroppsutvecklande dimension som styrketräning, yoga etc en teoretisk dimension där man försöker ta till sig kunskap om territoriet från de som redan är där och kartlägger det hela. Det är att ta sin religion till nästa steg i min mening.
Inlägg #63: Postat: 2007-10-08 08:37:00
Inger-Sofia
Japp henrik f.Det är där min uppfattning ligger.OM vi oxså kan,lär/tar oss rätten att oxså,älska oss själva,så får vi ju en mycke större tolerans mot/till andras åsikter,liv tro,utseende osv.osv..för då finns inte behovet av,att kämpa för att synas,få/ta plats,bli älskade av andra.Då vi inte har något behov att överlåta den makten på/till andra,att avgöra om vi är värda att vara/ bli älskade.För vi vet vårt eget inre värde Norberto.R Keppe har skrivit intressanta böcker.k.
Inlägg #64: Postat: 2007-10-08 12:34:00
Henrik F
Ja just det, och om vi älskar och uppskattar oss själva som vi är så blir vi mindre benägna att projicera ut massa grejer på andra och sen börja hata dem och se ner på dem osv när det egentligen är delar av oss själva som vi glömt!
Men kärleken verkar vara den bästa medicinen för det mesta.
"perfect love conquers all fears" har jag hört.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...