Inlägg #1: Postat: 2007-10-04 00:04:00
|
Karin Holmberg |
Är det den här debatten Länk: kuriren.nu
här, en miljöpartist, som tycker till om ämnet?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-04 00:16:00
|
Karin Holmberg |
Äsch, det här är rätt länk, med hela intervjun Länk: www2.unt.se
i Uppsala Nya Tidning och där badet JÄMO-anmäls va?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-04 09:14:00
|
Joakim Steneberg |
Är det för mycket på, diskriminering. Är det för lite, diskriminering. H&M annonser till jul, diskriminering. eller var det något annat -ing då?
Får jag visa benen i kort kjol på "bättre krogar"? Man kommer ju inte in utan slips! Som man! Eller har det ändrats, har inte varit ute på ett tag...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-04 09:45:00
|
mintcar |
Ja, artikeln handlar ju om attityden i vissa amerikanska delstater, så den har inte så mycket med svenska förhållanden att göra. Som många har påpekat så var det inte så länge sedan det var mer regel än undantag på svenska badstränder, det minns till och med jag, ung som jag är. Det är väl inte helt ovanligt idag heller? Åtminstone inte bland kvinnor över 30.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-04 09:45:00
|
mintcar |
Nä, bara bröst orsakar inte någon panik i Sverige än så länge. Men om vi fortsätter att internalisera amerikansk moral och politik på TV, och göra oss upprörda över den som om den gälde oss, så kanske det inte dröjer länge tills vi har gjort den till verklighet på något bakvänt vis.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-04 09:51:00
|
mintcar |
Jag tror att det är kvällstidningarnas fel som vanligt, att folk har fått för sig att nakenhet utgör ett problem i Sverige. De vädjar till en uppsväld, pompös och idiotisk moraluppfattning som inte finns, allt i syfte att skapa skandal. Och med ihärdigt tjat har de lyckats omvända ett ganska förnuftigt folk till panikslagna gnällkärringar. Det är lättare att skapa skandal om folk blir upprörda för småsaker.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-10-04 09:57:00
|
mintcar |
Eller, för att klargöra. Jag tror inte att de har lyckats få folk att bli panikslagna gnällkärringar, men jag tror att de har fått folk att tro att ANDRA är det; att det finns en orsak att rapportera om nakenchocker.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-10-04 10:06:00
|
Janne B |
Små små pojkar och stora män har bröst till tröst. Välvda starka bringor, stimulerar kvinnor. Kön är inte något äckligt, snarare då rätt så präktigt. Men fungerar inte hypofysen så är allt ändå bara nysen!/ Samlat vetande!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-10-04 10:57:00
|
AlfVerner |
0>Jag är minst av allt en moralist, men jag har en historia från min sena pubertet om att "varför har kvinnor män skilda omklädningsrum...". En äldre kvinna berättade då att "jag kanske inte vill visa upp mig, d v s jag kanske inte vill visa min skröplighet..." och kanske det är med respekt för människor som inte är på sin fysiska topp att man håller en låg linje?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-10-04 11:00:00
|
AlfVerner |
Jag tro det eller ej respekterade hennes svar och la ner frågan om omlädningsrum. Sen kan man ju tänka tanken fullt ut om helnaket...varför begränsa diskussionen till bara bröst? - Av med allt!?
|
|