|
Inlägg #1: Postat: 2007-10-03 15:42:00
|
|
Franklin |
Har inte råd? PHAHAHAHAHA! Vilket infantilt trams. Skulle inte ett av världens rikaste länder ha råd att låta sin arbetslösa få ut en schysst ersättning, speciellt när det går bättre än någonsin. Nej, det handlar om klassik högervriden hatpolitik där man spottar svaga grupper i ansiktet. Typiskt brun moderatpolitik.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-03 15:58:00
|
|
Janne B |
Bara för några år sedan talades det mycket om vår enorma statsskuld. Nu är det högkonjuktur så nu har vi chansen att avbetala på den. Vi ska inte behöva avbetala skulder i nästa lågkonjuktur.Eller skjuta skulder framför oss till nästa generation.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-03 17:22:00
|
|
CMO |
Enligt Keynesiansk teori som svenska vänstern ansluter sig till, är det just under högkonjunktur man ska dra åt den statliga svångremmen. Franklins nationalekonomiska teori verkar vara mer i "kissa i sängen skolan" varmt och skönt ligga lite och fundera... Sen när det blir lågkonjunktur blir det kallt och illaluktande.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-04 18:34:00
|
|
bagge |
Franklin/ Ja vi har råd att betala en "schysst ersättning". Vi har råd att sjukpensionera en stor del av de arbetande. Vi har råd att ha ett sjuktal som ör gigantiskt. Vi har råd med en hel mängd saker men inte allt samtidigt. För övrigt "en av världens rikaste länder" är knappast Sverige. Läs på så inser du att Sverige är knappast rikt med ett västvärldsperspektiv. Vi är snarare en medelmåtta.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-11 19:21:00
|
|
en svensk tiger |
"Bagge"
Nej svrige har inte råd att låta alla leva på allmänna medel, så långt rätt.
Läser man artikeln handlar det om metoder inte om sverige har råd eller inte.
Det är metoderna som är fel, det finns andra sätt att motverka arbetslöshet, fusk med bidragsystemen mm mm. INte att straffa de som drabbas av en tidigare obefintlig aretsmarknadspolitik.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-11 19:24:00
|
|
en svensk tiger |
Förlåt alla felstavningar i mitt inlägg, men jag blev så frustrerad när jag ser att man läser artikeln men inte förstår den utan utgår från att Sverige inte har råd, jo du min vän, Sverige har råd, 110 miljarder överskott i budgeten räcker att bibehålla ersättningssystemen men att satsa någon eller några miljarder på att förbättra och förändra samt underlätta på andra sätt en rena bestraffningsåtgärder.
|
| |