Buddharama Temple i Fredrika

Inlägg #1: Postat: 2007-10-02 09:25:00
Janne B
Tack för detta Elina. Som utflyttad från Västerbotten har jag funderat en del på hur detta tempelbygge fortskrider. Nu har vi fått en fin rapport med även viktiga frågor. En ensam överstepräst kan alltså i denna rörelse besluta om ett tempelbygge. ja det är inte bara du Elina som påstår det utan jag har sett detta påstående flera gånger.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-02 11:59:00
Janne B
Jag vill inte låta gnällig - men hur ska ett religionsmöte gå till i denna avfolkningsbygd. Om syftet var religionsmöte så hade väl en stor stad med "många blommor" ha varit bäst? Men om de tänker bedriva internatverksamhet, kursgård så kan det ju bli som Katarinastiftelsen, under Margit Sahlin???
Inlägg #3: Postat: 2007-10-02 15:54:00
Inger-Sofia
hej elina,gillade din artikel. I de oändliga, norrländska skogarna,med lågfjäll och björn.,vad kan passa bättre,än att sätta upp ett buddistiskt tempel, där.Många människor söker stillhet och själslig näring. Den norrländslka naturens generösa omfamning,bjuder på allt det där.Plus mygg och raka,trevliga människor,som ortsbefolkningen,och stillsamma munkr,som har ett och annat att visa,berätta för dagens stressade människor.Lugn och sunt förnuft.k.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-02 21:51:00
Unto S
Buddism, citat från Nationalencyklopedin: "Man lovar regelbundet att avstå från 1 dödande ahimsabudet, 2 stöld, 3 könsumgänge, 4 lögn, 5 rusdrycker, 6 sena måltider, 7 dans, musik och skådespel, 8 kransar, parfymer, vällukter, 9 lyxsängar och 10 guld och silver". – Det passar väl bra i Læstadianernas Norrland?
Laddar...