Inlägg #1: Postat: 2007-10-02 20:04:00
|
Elina |
I högsta grad en brännande fråga med tanke på vår miljö och allas levnadsbetingelser. Men hur förändrar vi vårt levnadssätt från att äga till att göra, vara och det som kallas bara leva?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-10-02 20:32:00
|
Unto S |
Janne B. Fan vad du är populär hos Sourze-redaktionen. Jag har försökt få mina texter att bli godkända av Sourze-redaktionen, men alltid misslyckats. Sedan april har jag inte lyckats få mina texter igenom. Då gällde det t.ex. en text som innehöll bl.a. om den kontroversiella Noam Chomsky som skulle promoveras till hedersdoktor i Uppsala Universitet. Det fick man inte säga på Sourze.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-10-02 20:34:00
|
Joakim Steneberg |
Jag fick se trailern först av alla! Kan man se en liten förändring i inställningen här...
Fast pensionerna kan de få höja. där håller jag med Ohly.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-10-02 20:49:00
|
CMO |
Möjligheten för de som "sitter i uland" att tillverka konsumtionsvaror för oss rika har gjort 100ggr mer på 10 år än vad missionärerna gjort på 100 år för att minska deras armod. De blir inte sjukare och fattigare, de blir rikare och friskare.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-10-02 21:07:00
|
Staffan W |
Utmärkt ämne och bra beskrivet. Köphetsen är ett uttryck för alienation och sökande efter mening i tillvaron. Vad som motsäger artikeln är att köptemplen är fulla även på dagtid. Vem står då för notan?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-10-02 21:56:00
|
Leif-Arne |
På ganska kort sikt är detta tillstånd övergående. Just nu värdeas insatserna av vår tis då olika. Genom ett överlägset kunskapsinehåll värderas vår tid mycket högre än i lander i asien och annorsatädes. Det håller på att vända. Finacial Times outsorzade sin avdelning för finans analyz till Indien.
|
|