Jesus i världen

Den här tråden diskuterar artikeln Jesus i världen.
Inlägg #1: Postat: 2007-10-01 02:51:00
Janne B
Ingen har någonsin sett Gud. Det borde stämma alla troende till ödmjukhet och andra till nyfikenhet.Finns det något "långt bortom rymder vida".
Inlägg #2: Postat: 2007-10-01 06:16:00
Inger-Sofia
Fina ord, du använt, till din dikt,som du med kärleksfulla händer burit fram,till oss.Kram
Inlägg #3: Postat: 2007-10-01 06:30:00
Inger-Sofia
God morgon Alla människor.mörkret omslöt himelen igår, ibland intensivt, utan uppehåll lystes den upp,och fylldes med åskans dån -otroliga belysning.Både skrämmande och facinerande.Jag är tudelad, min rädsla,för jag är rädd. för åskan, öppnar upp för många tankar och känslor..på krigsdrabbade barn,människor,vars upplyssta himmel och dån,bär med sig död och en än större rädsla.,då ryser och fryser hela jag.nog skulle det behövas,många jesusar här på vår jord.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-01 10:26:00
Unto S
Janne B. Jag är ovän med både Jesus och Sourze-redaktionen. Jag skickade 2 bidrag till ”Poesi & Litteratur” innan du hade skickat din ”Jesus”. Jesus blev publicerat men inte mina texter. Kanske är det dags att dra igen … mina blir säkert inte publicerade. Dom får samma öde som mina två ännu tidigare bidrag – förbli opublicerade på Sourze. Härligt med yttrandefrihet eller hur alla ni som gillar Muhammedteckningarna?
Laddar...