Om människans villkor

Den här tråden diskuterar artikeln Om människans villkor.
Inlägg #1: Postat: 2007-10-01 21:33:00
Bengt Andersson
sverige har skatter på 5 olika nivåer, vilket gör att det totala skatteuttaget på lönearbete idag är ca 94. Enligt de internationella mänskliga rättigheterna är allt över 50 skatt ett grovt brott.
Gå med i skattebetalarnas förening, den enda "mig veterligen" organisation som arbetar för införandet av demokrati och rättigheter i sverige.
Inlägg #2: Postat: 2007-10-01 21:54:00
Joakim Steneberg
"Farväl till proletariatet." Din artikel känns aktuell!
Inlägg #3: Postat: 2007-10-01 23:25:00
Yngve K
Hej Inger-Sofia. När jag hade skrivit artikeln nästan färdigt råkade jag ut för att datorn skrev på varannan rad. Jag letade överallt på datorn för att försöka räta till felet.När jag höll på med detta tryckte jag tydligen på fel knapp och plötsligt var mer än halva artikeln borta. När jag började skriva igen fick artikeln ett helt annat innehåll. Jag började undra om högre makter hade skapat datorhaveriet.Jag skrev om religionerna inte bara den judiska som jag gjorde i den delen som försvann.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-02 09:49:00
Janne B
Ja du Yngve/ detta är nog det bästa du någonsin gjort! Du har verkligen en bred bildning inhämtad under långa tider. Din titel stämmer verkligen. För mig är ju stycket om judiskt liv oerhört intressant. Kristendomen tog i arv arbetets plikt och glädje.
Inlägg #5: Postat: 2007-10-02 10:40:00
Uno Hansson
Citat: "Min generation har avsvurit sig upplevelsesidan av religionen. Men samtidigt behållit ett djupare band till tron.” Tja, man har väl inte kunnat frigöra sig från Luthers så kallade förklaringar till budorden som man som komfirmand måste lära utantill. Som om nu detta skulle vara nödvändigt; alltså att Gud Fader inte längre 1500-talet skulle kunna göra sig förstådd genom de betydligt enklare och direktare budorden.
Inlägg #6: Postat: 2007-10-08 16:14:00
Yngve K
En ny artikel "Diocletianus och hans tid" finns på min blogg yngvekarlsson.blogspot.com Den handlar om kristendomsförföljelsen under kejsar Diocletianus. Den tar också upp förföljelsen av kristna i Sovjet och renässansen för ortodoxa kyrkan efter kommunismens fall.
Laddar...