Vad är tolerant med islam?

Inlägg #1: Postat: 2007-09-29 15:09:00
Unto S
Det blev lite fel här men bara ordet sverigedemokrat gör mig ilsken, i det tillståndet är det lätt att stava fel.
Inlägg #2: Postat: 2007-09-29 20:14:00
Daniel Wijk
Är Paul en Sverigedemokrat eller gör du som du brukar och anklagar alla som inte älskar allting utifrån som rasister eller sverigedemokrater? Man kan faktiskt tycka om människor från Muslimska länder utan att tycka om Islam. Man kan till och med avsky en hel del religioner och samtidigt tycka mycket illa om Islam och vissa seder som finns i Muslimska länder utan att vara rasist.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-01 09:07:00
Varjager
Där försvann Unto S som vanligt bort ifrån diskussionen. Älskar man inta Islam och dess intolerans är man Rasist. Tack Unto S för att du så öppet visar ditt hat för västvärldens värden.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-01 10:45:00
Unto S
Herre Jesus, Varjager. Jag har suttit åtskilliga timmar framför datorn de senaste två dagarna och skrivit kommentarer här på Sourze. Så jag har varit i högsta grad med i diskussionen med undantag för Sverigedemokrater, jag har inget intresse att slösa tid på rasister och allra minst på Nationaldemokrater som du.
Inlägg #5: Postat: 2007-10-01 10:46:00
Unto S
Herre Jesus, Daniel Wijk. Är det anklagelse om man kallar någon för Sverigedemokrat. Dom är ju helt accepterade, i demokratisk ordning, här i samhället. Att jag inte gillar dom är min ensak. Att jag uppfattar vissa som Sverigedemokrater beror helt och hållet på vad dom har skrivit här på Sourze. Nilsson är en av dom.
Inlägg #6: Postat: 2007-10-01 12:23:00
Janne B
Om jag har tre åsikter som sammanfaller med Sverigedemokraterna - är jag då sverigedemokrat. Även om jag inte läst deras partiprogram?Svårt det här!
Inlägg #7: Postat: 2007-10-01 16:58:00
Unto S
>6 Janne B. Jag tror att dina åsikter som sammanfaller med Sverigedemokraternas inte är Sverigedemokraternas åsikter. Åsikterna har Sverigedemokraterna stulit från andra partier för att kunna ge en demokratisk prägel på sitt. – Jag hoppas verkligen att du inte har dessa åsikter: ”Stoppa invandringen, stoppa kulturella eller religiösa fenomen som inte sammanfaller med svenskheten, utvisa hela familjen om någon av familjemedlemmarna begår brottslig verksamhet osv”.
Inlägg #8: Postat: 2007-10-01 17:29:00
Janne B
Jag instämmer inte i ditt slutcitat - så jag förtsätter att vara gammaldags folkpartist. FP har alltid kämpat för invandring och asylrätt. Däremot har inget svenskt parti insett alla konsekvenser av stor inflyttning....Fortfarande trevar man sig fram...Man har inte skaffat sig redskapen för en bra flyktingpolitik etc.
Inlägg #9: Postat: 2007-10-01 19:42:00
Yngve K
Min åsikt om islam har jag skrivit om i artikeln"Är islam ett hot för världen". Enligt Gunnar Heinsohn "riskerar inte västvärlden att bli "outnumbered" av de fattiga länderna. Det är ingen Malthusiansk kamp om knappa resurser." Sverigedemokraternas propaganda mot invandringen är bara ren och skär rasism och den tar jag avstånd från på det bestämdaste. Jag har betonat islams betydelse för västerlandets utveckling.Försöken att upprätta ett prästvälde i Mellersta Östern kommer att misslyckas.
Inlägg #10: Postat: 2007-10-01 20:54:00
Janne B
Yngve/ Två trossystem som gnuggats emot varandra sedan år 650 ungefär har givetvis starkt påverkat varandra. Både i krig och fred. Islam överförde under en tid gamla kunskaper till kristna väst/ Men vad har Islam att erbjuda Väst i dag funderar jag ofta på??? varför utvecklas Dagens muslimska länder så illa? Hur kan denna religion tolerera Diktatur mm i årthundranden??
Inlägg #11: Postat: 2007-10-01 20:57:00
Janne B
Det är totalt prästvälde i Iran och omfattande prästvälde i området i övrigt. Politikerna sköter polisiära och militära frågor och skiter i folks välfärd. Prästernas religion sköter nästan hela det sociala systemet....Eller hur?
Inlägg #12: Postat: 2007-10-01 23:04:00
Yngve K
Jag tror att mullorna i Iran har en svag förankning bland folket. Det gäller att inte göra några dumheter som att starta ett krig mot landet. Det skulle ena befolkningen runt mullorna och göra det svårare att bli av med dem. De har emellertid gjort en bra sak för Iran. De har fått ner födelsetalen men på gund av de höga födelsetalen på 1980-talet kan man inte få nytta av det på kort sikt bara på lång sikt och då är kanske mullorna borta från makten förhoppningsvis.
Inlägg #13: Postat: 2007-10-02 01:51:00
Daniel Wijk
Unto S: Pga hur du skriver när du kallar någon för sverigedemokrat så tycker jag mig se jag att du anser att det är en anklagelse. Du har en tendens att anklaga for för olika saker bara beroende på en enda sak som dom skrivit. Helt utan att känna till något mer än ett ställningstagande i en fråga. Det är väldigt oseriöst.
Laddar...