Kvinnor betalar GP 100,000 kr för härskarteknik

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2007-09-27 09:05:00
Janne B
Ja Henrikk/ Den typen av lugna resonemang du för här är välgörande. Dagsläget nu är att många tycker att Mona är allt för otydlig ,medan GP beskylldes för att peka med hela handen. GP kanske omvärderas fort nog...för det han gjorde då. Men hans agerande i dag är svårt att smälta.
Inlägg #62: Postat: 2007-09-27 09:36:00
Inger-Sofia
33 h.k har visat det mot/till sina mot och medkompatanter,som jag diktade om.Men jag kan förstå,om det jag är engagerad i,inte tas på allvar,respekteras,förstås.utan jag får höra att jag slåss mot väderkvarnar,har ett konspirationstänkande i allt,mot mig som man.skulle jag tycka att det var tråkigt,för det jag kämpar för.Ett samhälle,som behandlar alla människor med respekt,oavsett kön,mm. det är i slutändan, våra handlingar,som är/blir avgörande,för ditt/mitt/allas våra liv här på vår jord.k.
Inlägg #63: Postat: 2007-09-27 10:21:00
Joakim Steneberg
62 Javisst Inger-Sofia, det är vad det handlar om, hur man bemöter varandra här på sourze. Och där har jag reagerat inför flera debattörers ordval. Enligt sourzes ledning skall man kunna stå ut med både "idiot" och annat, även "skitstövlia" som jag kallats för vid min egen artikel. Men då får väl sourze finna sig i om debattnivån succesivt sjunker?
Inlägg #64: Postat: 2007-09-27 10:22:00
Joakim Steneberg
Visst bör har man ha rätt att bli förbannad, och även ge igen när man blir peronligen angripen! Men inte att utan anledning nedvärdera andras tankeförmåga!
Inlägg #65: Postat: 2007-09-27 10:32:00
Joakim Steneberg
60 lämnar jag utan kommentar.
61 Janne:
"Lugna resonemang?" Jag kan bara rekommendera dig att kolla igenom länken, hur jag bemötte inlägget, tillmötesgående kollade upp och sedan gav min politiska analys av Persson i hans föredragande ämne. Och hur det bemöttes i inlägg 9 och 10. Vill du att dina åsikter eller din tro skall bemötas med "fastnat i föreställningen"?
Inlägg #66: Postat: 2007-09-27 10:43:00
Joakim Steneberg
forts 65 Janne, skulle du vilja att ditt ställningstagande, debatterande eller kritik mot t.ex. Persons bristande politik bemöttes med angrepp på dig med orden att Persson regeringen..."inte vill ta avstånd från utpekade elaka krafter som vill män, som dig själv, illa. Är det inte jobbigt att ständigt leva innesluten i en konspirationsteori och dessutom vara tvungen att slåss mot väderkvarnar dagarna i ända?"
Inlägg #67: Postat: 2007-09-27 10:59:00
Joakim Steneberg
Forts 66 F.ö. Den som vill och intresserar sig för andra synpunkter än de genom Gudrun Schymans initiativ innan Fi i soc.dem och hela riksdagen införda och fortfarande allenarådande PK-diktat världsunikt? hänvisas till mina artiklar i ämnet. Samtliga dessa med rätt genomtänkta åsikter utifrån 30 års erfarenheter. Artiklar med alternativa och relevanta argument, och i huvudsak garanti ges ej utan halv- eller anti-intellektuella dagsländeplattityder som en del ovanstående! :-
Inlägg #68: Postat: 2007-09-27 11:53:00
Janne B
Joakim / Då jag skrev några berömmande ord om Henrikk, var jag inte ute efter dig. Jag uppskattar ofta det dus skriver, jag hoppas att det kommit fram. Men jag har sannerligen inte full koll på vad du ocn adra skrivit ens i förra veckan. Jag är mest spontanskrivare numera. Inte långsiktig analytiker. Jag är som jag är.
Inlägg #69: Postat: 2007-09-27 13:34:00
Joakim Steneberg
Åja Janne, du följer nog oftast med mer än någon här! Men man kan kanske inte begära att folk skall kolla upp förhistorier alltid, rakt upp ovanför i fältet? Det är förstås mycket roligare och bekvämare att klandra eller berömma rakt av!
Inlägg #70: Postat: 2007-09-27 13:37:00
Joakim Steneberg
Sourze är till stor del som skriftlig teater. Där vi får använda våra rollfärdigheter. Som allmänbildning,
språkkänsla, medkänsla, men också kaxighet, ilska och intolerans. Och så då präktigheten och moraliserandet.... Ja det är väl mänskligt, hos oss alla. Men "föreställningar" håller jag mig inte med. förutom den här jag deltager i. Sa jag teater? Jag menar nog cirkus!
Inlägg #71: Postat: 2007-09-27 14:25:00
Joakim Steneberg
"Visa upp våra färdigheter" borde det ha stått. Exponera oss, på olika vis. Jag vill därför, för intresserade visa upp en i sammanhanget passande artikel. Om det svenska medlöperiet,
den politiska fegheten som hindrar en öppen mediadebatt i vissa frågor. Svensk "mediateater", regisserad av könsopportunisterna.
Länk: sourze.se
"Sverige, världens mest jämställda medlöparland"!
Inlägg #72: Postat: 2007-09-27 14:28:00
Janne B
69 Joakim Nu var du lite ironisk eller uppgiven. Jag känner igen det hos mig själv.
Inlägg #73: Postat: 2007-09-27 14:35:00
Janne B
70-71 Joakim/ Mycket givande beskrivning av oss här på Sourze. Jag har ofta tänkt på liknandse sätt - både det bästa och sämsta i oss kommer fram här. Inte minst fördomar och kunskaper i en svår blandning./ Moral behöver vi, men inte moralism? Bra människor behövs, men präktiga? Anpassbara men ej medlöpare? HU vad svårt!
Inlägg #74: Postat: 2007-09-27 14:45:00
Henrikk
Du ska ha en ursäkt av mig Joakim. Jag kom fel in i den här diskussionen från början. Jag vet sen tidigare att du brinner för det du skriver, och för det ska du ha respekt istället för avvisande meningar. Ibland blir det tyvärr annorlunda när man, som jag, tycker sig se massa logiska luckor och andra bakomliggande syften med resonemang. Det tyckte jag var fallet med "feminismens alla fädäser", som dessutom kom från ingenstans.
Inlägg #75: Postat: 2007-09-27 16:15:00
Joakim Steneberg
OK. "Feminismens alla fadäser" var ju kritik riktad mot en ideologi, här närmre bestämt mot de delar som definitivt spårat ur där Persson åtminstone indirekt varit inblandad enligt flera bedömningar.
Det är ju sådant här vi sysslar med på sourze, och debatterar om.
I övrigt är ursäkten mottagen Henrikk.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...