Kvinnor betalar GP 100,000 kr för härskarteknik

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2007-09-26 09:22:00
AlfVerner
38>Det är alldeles korrekt. Henrikk vill positionera sig utanför manegen, utanför parkettplats och utanför publikplats och t o m utanför tältduken för att beskriva, tillrättalägga och korrigera utan att riskera någonting personligen genom ett ställningstagande. På något sätt så ger han ansikte åt den tragedi som tillåter härskarindivider som Göran Persson att trampa omkring.
Inlägg #42: Postat: 2007-09-26 09:26:00
AlfVerner
Själv har jag kännt till Göran Persson röda tråd för länge länge länge sen, utan att ha blivit tagen på allvar. NU, när han själv avslöjar sina tillkortakommanden, så räcker inte ens det för att göra honom synlig. I 2> talas om Göran Perssons "strimlingsförmåga" med någon slags beundran/respekt, undrar om han klarat Hitler?.
Inlägg #43: Postat: 2007-09-26 09:45:00
Joakim Steneberg
41 Ack Alf! Tänk om din välgrundade politiska kritik alltid kunde uppnå dessa poetiskt sanna höjder! I cirkusmiljö dessutom, där bådda de nämnda objekten för denna poesi tydligen vill höra hemma!
Inlägg #44: Postat: 2007-09-26 12:38:00
AlfVerner
2> Dock skulle jag kunna uppfylla Henrikks förbehållslösa beundran för "strimlingsförmåga". Hade Göran Persson mött MIG i en debatt hade det slutat med Göran Persson i fosterställning, tummen i munnen och gnyende efter "mamma". Det kvittar liksom vilken politisk uppfattning man har, Göran Perssons personliga kvalitéer borde aldrig gett honom en högre position än bakom köttdisken på ICA.
Inlägg #45: Postat: 2007-09-26 12:41:00
AlfVerner
Han har dödat välfärdsstaten, han har dödat ideologin och han har dödat förtroendet för den politiska nivån. Ett äkta hattrick, som dock naturligtvis aldrig varit möjlig utan just fenomenet "Henrikk"...det är inte bara makten som positionerar sig, utan även undersåtarna ...tills hela skiten rämnar.
Inlägg #46: Postat: 2007-09-26 12:45:00
AlfVerner
...44>Å andra sidan klarar han sin förgörelse ganska bra på egen hand. Hans totala okänslighet för omvärlden kommer förr eller senare att få honom att falla sönder - liksom de flesta andra diktatoriska fähundar som belastat sina befolkningar.
Inlägg #47: Postat: 2007-09-26 23:20:00
Henrikk
Göran Persson kan karakteriseras på många sätt. Personen GP har en rad egenskaper som gör honom djupt osympatisk:
Inlägg #48: Postat: 2007-09-26 23:21:00
Henrikk
Att så snabbt lämna sin roll som ledande socialdemokrat, till och med partiledare under tio år, för att konsulta i tjänst hos ett moderatlett företag som lobbar för diverse affärsintressen. Att glida på moralen när inkomster från denna verksamhet inte bokförs som tjänsteinkomst utan läggs in i hans firma.
Inlägg #49: Postat: 2007-09-26 23:21:00
Henrikk
Att offentligt recensera sina närmaste medarbetare som han borde ha räknat ut skulle ha viktiga poster i partiet sedan han själv lämnat politiken. Nedlåtande, klumpigt men kanske typsikt för en människa med större självförtroende än omdöme och omsorg om de som jobbat vid hans sida.
Inlägg #50: Postat: 2007-09-26 23:21:00
Henrikk
De som vill kan säkert lägga till bufflighet, arrogans med mera i den vägen. Om Göran Persson kan man alltså tycka illa även om man också ser hans plusvärden som politiker. Vad jag reagerar mot är den sanslösa, TOTALT onyanserade bilden som dessutom späckas med invektiv om hans vikt och utseende.
Inlägg #51: Postat: 2007-09-26 23:21:00
Henrikk
Att göra honom till en totalt omoralisk djävul som med glatt mod "förstört välfärdsstaten" och "dödat ideologin", vad nu det innebär konkret, och dessutom varit den som "dödat förtroendet för den politiska nivån" är att tillskriva mannen krafter och avsikter som han aldrig haft.
Inlägg #52: Postat: 2007-09-26 23:22:00
Henrikk
Persson blev dessutom omvald två gånger. Han styrde Sverige ut ur den djupaste ekonomiska kris som landet upplevt sedan 1930-talet, en fullständigt HELVETISK utgångspunkt för en nyvald statsminster. I demokratisk ordning fick sedan folket gå ut i val och avgöra om han gjorde ett bra jobb eller om han - som den dominerande borgerliga pressen, den politiska högern och de ekonomiska makthavarna önskade - skulle avsättas.
Inlägg #53: Postat: 2007-09-26 23:22:00
Henrikk
Som sagt: Persson är inget moraliskt föredöme för varken mig eller någon annan till vänster och jag är nöjd med att han är borta. Men konstaterar också att det parti som du påstår dödade och förstörde och undergrävde folks förtroende för politiken under hans ledning i en opinionsmätning idag fick 45 procent och att gapet mellan höger- och vänsterblocket nu ligger kring 19 procent i övervikt för vänstern, det vill säga i huvudsak på grund av sossarnas styrka i opinionen just nu.
Inlägg #54: Postat: 2007-09-26 23:22:00
Henrikk
För mig bevisar det att Göran Persson inte alls lyckats med det du beskyller honom för. Och min gissning är också att oerhört många som var och är oerhört kritiska till både hans ledarskap och hans personliga egenskaper också kan se hans politiska styrkor och ha en nyanserad bild av honom, inte en totalt svartvit djävulsbild.
Inlägg #55: Postat: 2007-09-26 23:23:00
Henrikk
Framför allt tror jag inte att man ska överskatta enskilda personers betydelse för människors val av politiska alternativ som du och många andra här gör. Det var någon som en gång sa att han skulle rösta på sossarna även om de hade en häst som partiledare. Jag är böjd att instämma i det, men är trots allt glad att det inte är en häst utan Mona Sahlin som har jobbet just nu.
Inlägg #56: Postat: 2007-09-26 23:23:00
Henrikk
Till sist så ska du vara medveten om att det du skrev i till exempel 41 är något som träffar på ett ganska rått sätt. Chansen att du med så få ord skulle lyckas träffas mitt i prick gällande mig, mitt engagemang och om jag positionerar mig eller inte är ganska osannolik. Förutom för Joakim, naturligtvis.
Inlägg #57: Postat: 2007-09-27 03:09:00
Henrikk
Jag medger dock att det finns ett korn av sanning i mycket av det du skriver, inte minst gällande min icke-personliga anslutning till debatten, men det blir löjligt när du tar i så att byxorna spricker.
Inlägg #58: Postat: 2007-09-27 03:09:00
Henrikk
Jag tycker att du själv ska tänka över konflikträdslan som du bland annat anklagat mig för. Jag hyser inte det minsta tvivel om att du till vardagen är en lika högljudd och bombastisk person som här. Inte det minsta. Däremot får jag en stark känsla av att du redan i förväg anser dig ha de rätta svaren när det kommer till politiska frågor och analyser. Vad är det för en usel öppenhet, tillika rädsla för att släppa in nya människor?
Inlägg #59: Postat: 2007-09-27 03:12:00
Henrikk
Det är synd, eftersom du bevisligen sitter på många kloka insikter som fler borde ta del av. Men den överlägsenhet du visar upp och din behandling av mig och mina inlägg som redskap för att i slutändan kunna briljera över din egen utsökta förträfflighet som debattör känns ganska ledsam men inte minst ointressant. Jag förstår inte vad du vill uppnå med det.
Inlägg #60: Postat: 2007-09-27 07:52:00
Leif-Arne
Du skall ha en eloge Henrik för din lugna och sansade debattstil. En etalj bara. Att GP fakturerar ett arvode förutsätter att han har f-skattsedel. Ingen jag vet anställer föreläsare, de fakturerar. När GP tar ut "Eget utta" ur sin e. firma så skattar han naturligtvis för detta. Vad än kvällstidningarna skriver så är detta inget konstigt och inte skattesmitning.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...