Kvinnor betalar GP 100,000 kr för härskarteknik

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2007-09-23 14:38:00
Joakim Steneberg
Länk: expressen.se
Det är lite oklart om hur mycket han fick. Därmot är det ju klart intressant hur teorin används, hur spridningen av teorin går till, samt av vem och i vilket syfte. Varför försöka "osynliggöra" kritiken och "undanhålla" vidare information om man ändå inte vill försvara Persson? Men visst ligger det ett löjets skimmer över historien. Självorsakat!
Inlägg #2: Postat: 2007-09-23 15:02:00
Henrikk
Saken är ju också den att så fort vissa personer kommer på tal så blir folk som förbytta och tappar sina perspektiv. Du berättade ju något liknande för Alf i ett annat ämne - vikten av att kunna föra en sansad debatt, eller något i den stilen. Om jag tillåts provocera lite och säger att om ni, kanske inte nödvändigtvis du, hade framfört era kommentarer här till Göran Persson så hade han fullkomligt strimlat er rent debatttekniskt.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-23 16:19:00
Joakim Steneberg
Provocera du, vad nu syftet är! Jag använder inte alls Alfs debatteknik, och inte G.P.s heller. Och jag tror knappast han hade kunnat "strimla" mig i en skriftlig debatt! Jag har tagit mig an både Winberg och Schyman. Och de har tackat artigt, i brev resp mail.
Dessutom behöver jag inte hyckla för att fjäska in mig eller angripa vissa grupper som G.P måste. Han kan inte vara helt ärlig och är därmed icke fri!
Inlägg #4: Postat: 2007-09-23 16:54:00
Joakim Steneberg
För ett antal år sedan låg G.P rätt illa till. Han sågs som bufflig! Sossekvinnorna stormade, media hängde på. Och Schyman hade nyligen gjort V-partiet "feministiskt"!
G.P. gav vatten på kvarnen åt sossefeministerna. Så G.P. och hela regeringspartiet blev plötsligt "feminister"! Sedan följde "sexköpslagen", kampanjer som "mäns våld mot kvinnor" och annat hyckleri!
Inlägg #5: Postat: 2007-09-23 16:56:00
Henrikk
Syftet är naturligtvis att motverka kommentarer som "en fet sosse" osv.
Inlägg #6: Postat: 2007-09-23 17:01:00
Joakim Steneberg
Det blir "socialt kön" och pengar till Roks och "genusvetenskap" utan kontroll. Extremfeminister som Eva Lundgren, Kerstin Ekberg och von Wachenfeldt, knutna till regeringen men med rätta uthängda i "Könskriget".
I stället för att ta tag i alla dessa oegentligheter vid regeringskiftet, hänger fege Reinfeldt, eller Filippa? på trenden, ingen vågar bryta den. Likaså Svd m.fl. Där är vi nu. Och G.P. tjänar pengar på sin tidigare bufflighet!
Inlägg #7: Postat: 2007-09-23 17:03:00
Joakim Steneberg
Så du menar att jag måste sitta och skriva allt detta bara för att du inte från början sagt vad du reagerat på? "Fet sosse". Men det gör inget, nu fick jag detta sagt!
Inlägg #8: Postat: 2007-09-23 17:14:00
Joakim Steneberg
Jag menar naturligtvis inte att det är hyckleri att ta tag i problem som partnervåld en bättre benämning. Utan sättet som det gjordes på, hur frågan isolerade utan ordentlig analys, "när pappa slår" och liknande sexism mot män faktiskt!
Sossepolitik, G.P. hänger ut sitt eget kön för maktens skull.
Inlägg #9: Postat: 2007-09-23 18:25:00
Henrikk
I korthet så var det vad jag reagerade mot, ja. Framgår inte det ganska tydligt av det första inlägget? Nåväl. Du verkar i övrigt ha fastnat i föreställningen att feminism, kampanjer mot mäns våld mot kvinnor, försök att ta itu med prostitution genom att lägga ansvaret på sexköparna och så vidare är en "trend", därtill något som "sossarna" hittat på för att Göran Persson var makthungrig.
Inlägg #10: Postat: 2007-09-23 18:27:00
Henrikk
Och att det är feghet när den nuvarande regeringen tydligen inte vill kasta all strävan att utjämna skillnader mellan män och kvinnor över bord och inte vill ta avstånd från utpekade elaka krafter som vill män, som dig själv, illa. Är det inte jobbigt att ständigt leva innesluten i en konspirationsteori och dessutom vara tvungen att slåss mot väderkvarnar dagarna i ända?
Inlägg #11: Postat: 2007-09-23 18:42:00
Joakim Steneberg
Nej det framgår rätt otydligt, varför gick du då inte in under det inlägget?!
Lev som masochist du om du vill, och tro att rätt kraftiga elakheter och rena lögner om män från feminister, politiker och media gynnar förhållandet mellan könen, barn och familj! Viss statistik visar på helt motsatsen.
"Konspiration och väderkvarnar", ganska utslitna och banala "argument"!
Inlägg #12: Postat: 2007-09-23 19:01:00
Joakim Steneberg
Dessutom håller jag mig till sakfrågorna. Här G.P.:s och feminismens alla fadäser, något som du vägrar kommentera. I stället går du in på min person. Vad angår det dig om jag har det jobbigt med problemet? Eller om det ger mig en tillfredsställelse att kritiskt granska, och försöka föra utvecklingen framåt, även ur nödvändig manlig synvinkel? Till skillnad från alla tysta eller slappa feminissar?
Inlägg #13: Postat: 2007-09-23 21:10:00
Henrikk
Kanske är det så att jag uppfattade det Du skrev som utslitna och banala "argument". Några sakfrågor uppfattade jag inte direkt i dina ursprungliga inlägg. Däremot uppdämd aggression, märkliga anklagelser och massor av invektiv. Som man ropar får man svar och tål man inte det så kanske man ska avstå från att föra debatt på den nivån. Detta är återigen min tolkning och den är du fri att tycka vad du vill om.
Inlägg #14: Postat: 2007-09-23 21:35:00
Joakim Steneberg
Gonatt yxskaft!
Inlägg #15: Postat: 2007-09-23 21:58:00
Mahria
"Gonatt yxskaft", sade han som bara har en viss mängd ord att slänga sig med, när dessa tryter kommer barnsliga uttryck, som ovanstående!!!
Inlägg #16: Postat: 2007-09-25 18:52:00
AlfVerner
0>"Jag försvarar inte Göran Persson..." Vad är det då du gör?
Inlägg #17: Postat: 2007-09-25 18:57:00
AlfVerner
0>Förstår du inte att hans politiska ansvar mot det socialdemokratiska partiet sträcker sig längre än INNAN Mona Sahlin tillträdde?? Hon hann knappt tillträda för än Göran Persson bredde ut sig och kvävde både Mona och Partiet genom en "personligasynpunteranalys", som bara ytterligare understykte hans ihålighet och nu följer han upp sitt fettsvåliga uppträdande mot den arbetarmassa som han påstod sig företräda.
Inlägg #18: Postat: 2007-09-25 18:59:00
AlfVerner
0>Man behöver verkligen inte vara socialdemokrat för att förstå vilken ideologisk urholkning som drabbat partiet under Göran Persson/Björn Rosengren. Ge mig ett skäl att respektera dessa individer ...att dom är människor? - nej, nej, nej.
Inlägg #19: Postat: 2007-09-25 19:01:00
AlfVerner
Om Olof Palme sa att "politik är satt vilja..." så blir Göran Persson/Björn Rosengrens eftermäle: "Politik är att hora inför storfinansen..."
Inlägg #20: Postat: 2007-09-25 19:02:00
AlfVerner
Det är det som i socialdemokratisk folkmun kallas "REALISTISKT" eller "VERKLIGHETSBASERAT".
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...