|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-23 10:55:00
|
|
Janne B |
Det är bättre att drömma om en sociallibereal framtid, än att hänge sig åt 160 år gamla spöken.Buh.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-23 11:11:00
|
|
Janne B |
Unto Seppälä Höllviken Falsterbo, du tycks hela tiden glömma att borgare är bl.a. personer som bor i dyra villor, på svindyra tomter, i lågskattekommuner./ Jag har varit medelklassare men är numera fattigpensionär i en högskattekommun. Jan Brunnegård
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-23 11:29:00
|
|
Ramona Fransson |
Warum is die Banane krum? Mugabe ska komma till FN och prata om fred! Hahahaha! Är det inte idioti? Kommunister som Fidel Castro "överlämnar" makten till sin bror! Inte ett smack bättre! Men jag undrar vad som komma skall, med Iran? Blir det USA eller Kina som blir försäljare av sina vapen till Iran eller kanske Rysslan eller Frankrike? Hm???
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-23 18:10:00
|
|
Unto S |
Ja du Ramona Danlén, jag får väl använda det namnet eftersom du hade det namnet när du var en eldfängd Bushanhängare och krigshetsare. Du trodde att demokrati i Irak kan genomföras med massiva bombningar och efter det med brutal ockupation. 500 000 dog p.g.a. av USA/Englands bojkott och bombningar av Irak under 90-talet, allt i demokratins namn eller är det nu ”socialliberalism” som Janne B är anhängare av.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-23 18:11:00
|
|
Unto S |
Enligt ett brittiskt opinionsinstitut ”Opinion Researh Business” ORB har 1,2 milj 1 200 000 människor dödats sedan demokratiernas socialliberalernas invasion av Irak. He-he!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-23 18:13:00
|
|
Unto S |
Jag har förstått Janne B, han menar väl att rika skall bo i vackra natursköna områden och fattiga i Rosengård och Rinkeby. Det kallas väl socialliberalism, eller hur Janne B? Men är det inte så också enligt liberalismens ”lagar” att man får skylla sig själv om man är fattigpensionär och bor i högskattekommun?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-23 19:14:00
|
|
Ramona Fransson |
Säg mig Unto S hur ser egentligen din drömvärld ut? Vilket /vilka partier regerar? Hur har folk det i din värld? Vem äger vad? Hur går det runt? Vem bestämmer över vad och hur kom de till den positionen? Är alla snälla mot varandra? Om inte, vad blir straffet? Vem bestämmer över vilka straff som ska utdelas? Vore kul att läsa!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-23 20:55:00
|
|
Janne B |
Ramona/ Jag har i åratal försökt läsa mig till var Unto står i en rad frågor, så som dina. Vad han ogillar det vi. det nuvarande demokraiska systemet i västeuropa. Men hur Untos samhälle ser ut och hur det ska uppstå, har jag inte kunnat läsa mig till. / Däremot berättar media dagligen om skillnaden på liberalism och socialliberalism etc.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-23 22:06:00
|
|
Sunny |
Janne: du o Unto må både lika och väldigt olika men ni har en sak gemensamt: Ni har både ett stort o varmt hjärta även om U i bland ligger lite lågt med sitt.*ler* O ni har både ett brinnade engagemang som gör er lätta att tycka om.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-23 22:09:00
|
|
Sunny |
Unto: Jag tror att det är du som är den rike mannen o Janne den fattige här rent konkret i tillgångar?
Du bor på solsidan i reikemanskommunen o Janne bor höst upp i ett vanligt hyreshus?
Underliga äro Herrans vägar förvisso
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-23 22:28:00
|
|
Janne B |
Sunny/ Man kan också säga att jag är lite ledsen över att mina resurser av alla slag sinar p g a sjukdom o handikapp./ UNTO har kvar väldig kapacitet men det grämer mig att du unto liksom slår in öppna dörrar. Jag har aldrig tvekat om att Unto är en bra person med gott hjärta. Det är untos beskrivningar av sina medmänniskor som jag har så fruktansvärt svårt för. Vi är likvärdiga medmänniskor oavsett begåvning med mera....
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-09-23 23:25:00
|
|
Unto S |
Ja, det är sant. Jag har ett hus som har stigit i värde oerhört mycket, huset som jag har byggt nästan helt med egna händer. Snart är det dags att sälja huset och dela pengarna till ungarna. Själv tänker jag leva på min pension. Jag hade kunnat leva brett med mina pensionspengar om inte Skandiadirektörerna hade stulit pengarna från mitt pensionssparande och lyxrenoverat sina lägenheter. Vad jag vet så kallar direktörerna sig för socialliberaler.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-09-23 23:30:00
|
|
Sunny |
Ja här är vi oxå pappersmillionärer.Men dottern med familj tar över kollektivet så det bli inga pengar till någon.O De Käre o senare Exet o numera även son o svärson har lagt ner tusentals arbetstimmmar på huset o jag o dottern i trädgården.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-09-23 23:33:00
|
|
Sunny |
Jag visste ju att jag inte skulle få någon pension som jag kan leva på så kollektivet med dess uthyrningsrum är min egen pensionsförsäkring.Då slipper jag tigga om bostadsbidrag eller annan hjälp.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-09-23 23:38:00
|
|
Sunny |
Janne : Jag var beredd att skippa min resa på söndag när jag fått ställa in 2 gånger. Det är kusligt som du säger_ Jag har inte någon ork o är begränsad. men så sade ungarna att åk ändå: dör du av stroke eller hjärtslag nästa vecka kan det lika hända hemma i soffan o jag vet är att jag till våren kan vara ännu mera handikappad om jag lever.Bättre än så här blir jag inte o det får duga.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-09-24 03:18:00
|
|
Janne B |
Sunny/ Jag rör mig inte mkt utanför lägenheten men försöker ändå leva ett rikt liv. För mig är skrivandet för Sourze en en god bit av det goda aktiva livet / Jag ser många i min generation som vägrar ge upp och sätta sig. De är i gång med allt möjligt trots att det gör ont och ständig trötthet. Heders åt oss som kämpar på tröskeln.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-09-24 08:00:00
|
|
Inger-Sofia |
Kram sunny och janne.
En tanke.En känsla-växer sig stark.
vikingar finns visst kvar. 2 är dom ,som i/för livet- sin hårda strid utkämpar .Men en vilja och ett generöst sinnelag är deras strid,synlig för alla och envar.Ger upp, gör dom aldrig.Det skall vi se till.om vi drar nytta av deras kärleksfulla väsen,genom att kom/ställa frågor.Bjuder era personligheter,er att svara.På så sätt har jag räknat ut det.Att då håller vi ER kvar Läänge än.Med beundran och tillförsikt ser, hör vi Er kamp.
|
| |