Inlägg #1: Postat: 2007-09-22 23:12:00
|
Joakim Steneberg |
Ja det här var ju intressant! Tydligen är det så att kvinnor vissa betalar en man vad som helst för att få veta att det de betalat honom är hutlöst!
"Aldrig har så många betalat så mycket för att få veta att man är så liten" kan man ju också påstå!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-22 23:27:00
|
Janne B |
Vilken kvinnoorganisation var det som bedrog sina åhörare på detta sätt. Mötesledaren bröt på norska tror jag? Hände det i Sverige?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-23 01:19:00
|
JEM |
Aldrig har en fet sosse gjort så lite för så få!!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-23 07:38:00
|
askensten |
Jo, bloggen hade inte legat ute många minuter förrän jag fick veta
att föresläsningen ägt rum i Norge - samt att det var 700 åhörare. Och det gör mig inte mindre förvånad.
Åke
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-23 10:20:00
|
Unto S |
Fy Fan va löjligt!!! Vet inte borgarsvinen eller låtsas dom inte veta att vi lever i ett kapitalistiskt marknadsekonomiskt samhälle. Här är det tillgång och efterfrågan som bestämmer priserna. Efterfrågan efter Persson är stort, hade han varit borgarbracka så skulle han kunnat ta minst 200 000:-. Men eftersom han är sosse så har väl ”samvetet” halverat priset.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-23 13:33:00
|
Elina |
Hörde hans 5 punkter i nyheterna och det var gammalt skåpmat. Minns inte källan men läste det på socialhögskolan så där nära 30 år sedan. Och vissa betalade för det! Ha!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-23 13:35:00
|
Henrikk |
Jag försvarar inte Göran Persson, varken som person eller politiker, men det känns ändå lite perspektivlöst att vräka ur sig en massa glåpord för en sånhär sak. NU, efter att vi redan känner honom rätt väl, dessutom. Vet man ens om det är företaget han jobbar åt som betalas, eller Persson själv? Det är inte ens säkert att det mesta av pengarna går ner i hans ficka.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-24 12:39:00
|
Leif-Arne |
Vad människor väljer att spendera sina pengar på är desbättre, på det hele, ett någorlunda fritt val. Lyssna på GP för x antal lax eller se idol, det är ett fritt val. Tack och lov, för hur skulle det annars fungera. I grunden är det positivt med ex statsråd, politiker mm som är kreativa nog att försörja sig själva. Som GP, Björn Rosengren m.fl. Det söm är trist är alla ex pol som måste försörjas av skalttemedel in absurdum. Ingen nämnd ingen glömd.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-24 21:22:00
|
Joakim Steneberg |
Vad handlar denna G.P. historia om?
Inte om interna provokationer på sourze väl, vilket ändå visar på ämnets eldfängdhet. Vad jag kan se handlar den om Perssons moral, hans "utveckling" i det avseendet. Och det är ingen särksilt snygg historia. Från "buffel" till feminist till konsult som tjänar pengar på sin tidigare bufflighet. Han har gjort avbön och nu skall han få ovationer och priset! Samma skenhelighet som man sett hos andra "omvända bufflar" som Johan Ehrenberg m.fl.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-24 22:08:00
|
Leif-Arne |
En testfråga till alla debattörer är: -Vem av er skulle tacka nej till ett föreläsningsarvode på 100 000 kr. Inte jag. För 10 000 reser jag vartsomhelst söder om Dalälven. Frågan är då är inte kärnan i kritiken mot GP, att där finns uppenbarligen de som är beredda betala honom rejält, men inte mig öch förmodligen få av er andra. Surt sa räven.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-24 23:37:00
|
Karin Holmberg |
Ha, ha, ha!!!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-09-25 10:05:00
|
Janne B |
ÄR GÖRAN PERSSON socialdemokrat? Det kan man undra efter följande citat//Förre statsministern Göran Persson får fullt avgångsvederlag på 121.000 kr trots flera konsultuppdrag. Persson har hittat en väg runt reglerna.// Kan inte Måna ringa honom och säga att det är ett nöje att betala skatt mm.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-09-26 13:51:00
|
Elvy |
För många år sedan i ett tv-program, så hörde jag Göran Persson fälla följande yttrande, HEMMAFRUAR ÄR PARASITER. Sedan dess har jag alltid stängt av ljudet på tv och vänt bort bilcken från den, varje gång jag där har sett Göran Persson.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-09-26 14:57:00
|
Joakim Steneberg |
St: Göran Persson, damernas "Riddare av Nidarosen", i kamp med draken "Patriarkatet". Här kommer senast draknytt, från SVD: Personns sidbyte. Denna drake, SvD alltså, är inte glad över de snabba vändningarna som riddare St: Göran visar upp i kapitalets tornerspel!
|
|