Är SvD en feministblaska - den också?

Inlägg #1: Postat: 2007-09-21 10:39:00
spitfire
...vi kvinnor å andra sidan konsumerar kosmetiska produkter mycket mer än män. Men mäns konsumtion överväger detta kvinnliga konumerande ändå.Det är män som har mer ekonomisk makt i hemmen och kan välja vad som ska konsumeras.
Men
Det vi bör göra, både män och kvinnor, är att tänka över vårat miljöansvar. För det är bådas ansvar!
Inlägg #2: Postat: 2007-09-21 10:43:00
spitfire
Och så var det det här med att man nämde att kvinnor drabbades av de vådliga miljöeffekterna i högre utsträckning än männen. Det beror ju på att kvinnor är fattigare än män generellt sätt och har mindre chans att skydda sig mot konsekvenserna av miljöförstöringen. Hur stora odds har en ensamstående kvinna i Indien att flytta från sin hemby som blivit soptipp åt något stort internationellt företag?
Inlägg #3: Postat: 2007-09-21 10:50:00
Joakim Steneberg
Kvinnor och män delar, till skillnad från andra grupper i allmänhet både hus och bädd. Jag har varit i Indien, hemma hos folk, även om det var ett tag sedan. Man kan inte göra det bättre för kvinnor, eller för män om de räknas, genom att sparka på män! Men det finns förstås även faktorer som är motsatta. Feministen Borg gör det sämre för deltidsarbetande kvinnor i Sverige!
Inlägg #4: Postat: 2007-09-21 10:56:00
Joakim Steneberg
Du menade ju nyligen att "feminismen ökar" genom "såna som mig". Jag nämnde Fi, från 20-0,68 på några månader.
Schyman skämmer ut sitt kön! Och om ditt rätt speciella exempel: Jag har skrivit MOT att vi exporterar sopor till U-länder tidigare.
Klart slut f.n.
Inlägg #5: Postat: 2007-09-21 11:00:00
Joakim Steneberg
Svar 1. Det där stämmer inte. Har du inte läst artikeln? Kvinnor påverkar män. Kvinnor står för inköpen i hemmen!
Läs en gång till!
Laddar...