|
Inlägg #21: Postat: 2007-09-21 14:03:00
|
|
AlfVerner |
Sen vill jag ha en ekonom som berättar om hur besluten om hur de som tidigare var underställt demokratiska beslut mer och mer flyttas över till företags och finansmaffian. Jag vill bl.a veta hur en aktievinst kan bli skattebefriad om vinsten går till "välgörande" ändamål och varför just DEN skatten ska beslutas om av en enskild individ och varför inte JAG kan skänka min skatt till ATG.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2007-09-21 14:06:00
|
|
AlfVerner |
...det finns mycket intressant att diskutera kring, inte minst nedmonteringen av det demokratiska samhället, vilket nu sker i rasande takt, både av högern, religiösa, kriminella, företagare och för den delen också den enskilde. TYVÄRR är för många för dumma i huvudet för att förstå var det landar, det är däför jag berättar om "Förkrigstyskland".
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2007-09-21 14:06:00
|
|
Unto S |
Bravo AlfVerner – du är den enda som i jämna mellanrum ryter till ordentligt mot orättvisorna i samhället. Oftast är orättvisorna orsakade av högerpolitik. Synd att du inte skriver artiklar längre här på Sourze. Sist du skrev var i maj 2006. Men jag förstår det eftersom dina artiklar har blivit refuserade av Sourzeredaktionen. Det är samma sak med mig – mina artiklar är inte heller välkomna. Sourzecensuren slår hårt mot oliktänkare och ”dissidenter”…
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2007-09-21 14:09:00
|
|
AlfVerner |
...och vi ser nu hur bostadfinansieringsbolag i USA börjar vackla, pyramidspelet håller på att rämna precis som kraschen på 30-talet. Depressionen väntar runt hörnet, anarki, diktatur, religiösa extremister, maffia etc. alltmedan Persson/Reinfeldt förvandlar den enda anständiga institutionen STATEN, till ett skalbolag.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2007-09-21 14:11:00
|
|
AlfVerner |
Sourzeredaktionen vill ha läsare och då är det ideologiska toppkrafter som Linda Rosing -s och Faddes spökskrivare som gäller. T o m Billy Butt framstår som revolutionär i det perspektivet.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2007-09-21 14:45:00
|
|
Janne B |
Jag tror inte att ni blir refuserade på grund av för radikala åsikter utan på era ordval, bristande respekt för meningsmotståndare osv. Ni anser er höra till begåvningseliten och det är bitvis sant. Men det går inte att ha ett samtal eller debatt om ni på allvar menar att vi andra här är nollor och idioter.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2007-09-21 14:49:00
|
|
Janne B |
Tänka sig AlfVerner. Jag skulle med största nöje lyssna på dina talare. Det är precis den sortens folk som kan ha ngt att säga ...
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2007-09-21 15:38:00
|
|
AlfVerner |
Åsikter?? Det var länge sen jag producerade en åsikt. Det är insikter det handlar om och jag är bara förbannat generös som sitter och kastar bort tiden, när ingenting kan förhindra den kollektiva dumhetens cykliska förlopp och kasten mellan demokrati och diktatur.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2007-09-21 15:40:00
|
|
AlfVerner |
Högern avskaffar med hög hastighet demokratin. Det är det enda du behöver fundera över. Fundera på maktens och resursernas fördelning och hur idioterna förväntar sig att de utsugna ska förhålla sig på sikt till att man får ut mycket mindre ur systemet än vad man tillför.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2007-09-21 15:42:00
|
|
AlfVerner |
Förklara för mig hur underklassens professorsämne ska inderordna sig en degenererad finansklass, för det är det samhället som Rainfeldt bygger.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2007-09-21 15:43:00
|
|
AlfVerner |
...eller är det som artikelidioten inbillar sig, att professorsämnet ska betygsättas i sin förmåga att underordna sig en arbetsmarknad, när han i själva verket skulle leda samhällsutvecklingen?
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2007-09-21 15:45:00
|
|
AlfVerner |
...eller ännu enklare, värdera Zlatan Ibrahimovic förmåga att packa upp och sortera mjölkprodukter på ICA.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2007-09-21 16:49:00
|
|
Jan E |
Har Alf tandvärk, nageltrång, hemorrojder, eller? Nåt måste det vara. Jag rekommenderar en rejäl gin & tonic – det brukar hjälpa ;-
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2007-09-21 17:25:00
|
|
AlfVerner |
33>...apropå att låta skolan betygsätta arbete?? Hur känns det att aldrig ha en enda intelligent tanke att komma med?
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2007-09-21 17:42:00
|
|
Joakim Steneberg |
23 AV. Så där är det naturligtvis inte. Sån snack! "Sourze är så orättvist så!"
Problemet är att ni inte kan uttrycka er, utan att falla in i någon slags "proletärjargong". Detta har alltid varit vänsterns problem. Ni saknar pedagogisk finess, det hjälper inte att ni motiverar er bra i övrigt!
Vem f-n vill lyssna till era elakheter och sedan nicka instämmande?
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2007-09-21 18:08:00
|
|
Jan E |
Alf, dina svavelosande tirader är det få som orkar bemöta. Du har attitydproblem som man brukar säga till ungdomar.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2007-09-21 18:53:00
|
|
Janne B |
Det räcker inte med att ha rätt åsikt, man måste uttrycka den på ett sympatiskt sätt för att vinna anhängare. // Vid tvist är det mycket bäöttre att gå in och prata med grannen än stå utanför och skälla. Pedagogiska regel nummer ett.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2007-09-21 18:57:00
|
|
Janne B |
Eftersom jag en stor del av mitt liv jobbat med utveclingsstörda.mentalt sjuka, senila, psykiskt trafikskadade mm så tar jag NYCKET ILLA VID MIG av AlfVerners ordval. Människor ska hedras, äras, respekteras oavsett vilken sjukdom och handikapp de har. Jag är värd respekt även om jag i morgon får en propp....
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2007-09-21 22:13:00
|
|
Sunny |
38 Janne: Detta är det viktigaste i världen att lära sig o de nya generationerna.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2007-09-21 22:38:00
|
|
Janne B |
Min pappa skolläraren ingrep alltid blixtsnabbt när han hörde att någon kallades idiot, dåre eller liknande. "Här finns inga idioter"./ Om någomn därmot skadade sig och svor en ramsa över detta så "hörde" aldrig pappa detta.....Jag lärde mig nog den tekniken...
|
| |