|
Inlägg #1: Postat: 2007-09-21 09:54:00
|
|
AlfVerner |
Det finns ingen ambition överhuvudtaget bland högerfolket "att få ungdomar i arbete". Ambitionen är att utveckla en slavklass. De små ungdomar som hålls under armarna av sina rika föräldrar har inget krav på sig att arbeta. Du skulle t ex alfrig någonsin hitta Bingolottoförsäljare bland ungdomar i de högre samhällskikten.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-21 09:57:00
|
|
AlfVerner |
STUDIER ska vara fullt och generöst finansierade så att INGEN ens ska reflektera om han/hon ska läsa vidare. Den inkomst som en studerande ska kunna skaffa extra, ska INTE vara framtvingad av dåliga finansieringsvillkor av studierna.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-21 10:00:00
|
|
AlfVerner |
Det är på den grunden man bygger framtidens ledare och framtidens samhälle. Det är DET utbildningssystemet som tagit Sverige till en ledande välfärdsnation. Problemet med arbetslöshet är "marknaden". Det finns MASSOR av offentliga behov som inte utförs, men "marknaden" "lönsamheten" räknas inte i livskvalité utan i procentuella förändringar på börsen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-21 10:01:00
|
|
Leif-Arne |
Vad du bullrar och går på, har du inte fått ågot kaffe än. Vi har idag ett mycket bra system för att premiera studier. All utbildning är gratis, tack för det, vi har ett system för finansiering, som inte är optimalt, men som det går att dra sig fram på. Men man får inte vara lat och bara klaga.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-21 10:02:00
|
|
AlfVerner |
Vi har ett direkt linjärt samband mellan bristande fördelningspolitik, både nationellt och internationellt, och den bristen kompenseras i ökande kriminalitet. Maffian har inget problem med "arbetslöshet" eller finasfamiljerna för den delen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-21 10:07:00
|
|
AlfVerner |
4>Jag dricker mitt kaffe just nu. Det buller jag åstadkommer är inget mot det buller som behöver åstadkommas. Var högern än reflekterar över så får jag en obehaglig känsla att man lider av en genetisk deffekt. Man har íngen som helst aning om vilka krafter som leder till vad. SKOLAN ska naturligtvis syssla med sin utbildning och inte vara ett instrument att bedömma den enskildes förmåga att underordna sig en arbetssituation.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-09-21 10:09:00
|
|
AlfVerner |
Det sägs att "alliansen" vill komma tillrätta med arbetslösheten!? Hur många rika går hemma och dräller och låter sig försörjas av resten? Omfattar ambitionen om arbete även denna grupp?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-09-21 10:13:00
|
|
AlfVerner |
Högerns vilket är alliansens rätta namn har ingen annan politik än att svälta ut människor samt skapa lågavlönade slavjobb. Idioter som Mats Odell, Littorin m.fl fattar inte ens den ideologiska grundsynen kring individens fria val. Man VILL ha valfrihet men fattar INGENTING själva.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-09-21 10:15:00
|
|
AlfVerner |
SUPERNOLLORNA vill TVÅNGSANSLUTA till A-kassa och SUPERNOLLORNA vill förbjuda försäkringar som fyller upp glappet mellan sjukersättning och full ersättning. Man använder ord som man inte ens förstår innebörden av själva.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-09-21 10:17:00
|
|
AlfVerner |
Så vad är det för "valfrihet"?? Det finns inte, det är helt enkelt en systemförändring som gör de rika rikare och de fattiga fattigare...Fattiga kommer att tvingas till dubbel- eller trippelarbete, vilket artikelidioten vill betygssätta, medan de rikas problem handlar om man var man ska åka på sommar- repektive vintersemester.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-09-21 10:20:00
|
|
AlfVerner |
De absolut övervägande politiska frågorna i majoritetens medvetande är hur mycket skada som packet ska hinna ställa till med och om det kommer att gå att reparera. Ansvarig för debaclet är Göran Persson eftersom man inte röstade för högern utan mot Persson.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-09-21 10:27:00
|
|
AlfVerner |
Få kan uttrycka den politiska aggressiviteten som jag, men räkna med att den aggressiviteten kommer att accelerera kriminaliteten som är den kraft som ersätter en civiliserad fördelningspolitik när högern styr den politiska utvecklingen. Här diskuterar man inte reformer. Här spränger man sig fram för att få ta del av de resurser som samhället producerar. Även den politiska polariseringen kommer accelerera som en följd av de högerns politik.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-09-21 10:28:00
|
|
AlfVerner |
Krisen i samhället, d.v.s den politiska riktningen som stakats ut är så allvarlig att det är hög tid att kräva nyval.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-09-21 10:31:00
|
|
Janne B |
...och hur skulle då det valet utfalla...
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-09-21 10:39:00
|
|
Janne B |
AlfVerner Ibland så tror jag att du inte har någon att prata med så jag funderar på att försöka organisera en bussresa till dig med den sortens folk du inte gillar. Supernollor, moderatidioter, genetiskt defekta, packet,frireligiösa, osv. Det kan bli en härlig dag. Kan du tala om lämplig dag och tid för vår fina Kongress??? Vem vill du ha som onledningstalare?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-09-21 10:43:00
|
|
Janne B |
Citat från ovan/ inte tid att sitta och kommentera utvecklingsstörda, okunniga eller historielösa// Kan jag få namnen på dessa så att jag kan bjuda med dem på en bussresa till dig. Det är mer rationellt o tidsbesparande än vårt ivriga skrivande---
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-09-21 13:53:00
|
|
AlfVerner |
15>Inledningstalare...där vill jag ha en ensamstående mamma med två barn, som väcker sina barn klockan 5 varje morgon och sätter dom i en barnsadel, där de fortsätter att sova fram till dagis, för att sedan själv gå till ett lågavlönat hushållsnära jobb och där ungen hämtas klockan 5 på dagis, för att komma hem till miljö där ingen kraft finns till annat än överlevnad.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-09-21 13:54:00
|
|
AlfVerner |
Jag vill bl.a. höra om vad hon tycker om sänkt sjukersättning eller något vårdnadsbidrag på några tusen etc.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-09-21 13:56:00
|
|
AlfVerner |
Som andra talare vill jag höra en Östermalmsungdom, som berättar om sin kamp för att dölja sina kokaininköp och vilka problem han/hon har av den allt för låga klädbudgeten från pappa på 10.000:- i månaden.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2007-09-21 13:59:00
|
|
AlfVerner |
Tredje talare vill jag ha Fossmo och berättelsen om hur hans hand blev Jesus hand när den lyckliggjorde Kristi bruds underlivsupplevelser, samt hans berättelse om den slutna religiösa hierarkins uppbyggnad.
|
| |