Stämpla på halvtid i åratal?

Inlägg #1: Postat: 2007-09-20 17:44:00
Janne B
De förklarar inte tillräckligt innan de säger att så här ska det bli. Då rycker Nuder in och "förklarar" i stället. Då brakar givetvis opinionen i väg.
Inlägg #2: Postat: 2007-09-20 17:58:00
Leif-Arne
Detta kommer att bli struligt. Funderar på om den som exempelvis arbetar timmar kommer att få stämpla upp icke arbetad tid? Jag är inte så där tvärsäker på att där finns intresse från arbetsgivare inom t.ex Restaurangbranschen att erbjuda heltidsanställningar mer än vad som är fallet idag.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-20 18:57:00
Janne B
Därför Leif-Arne bör denna reform ske i lugnare takt och väl utredd, så man inte tappar en massa vagnar efter vägen. Rätt sak måste också göras på rätt sätt i rätt tid.Annars blir allt fel.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-20 20:41:00
steno
Jag är inte så kunnig på a-kassans bestämmelser. Arbetar man lösa timmar och/eller efter inkallande så står man ju inte till arbetsmarknadens förfogande för andra jobb och ska därmed inte ha arbetslöshetsersättning. fast det skulle inte förvåna mig om man har ersättning idag
Inlägg #5: Postat: 2007-09-20 20:45:00
steno
Man kan mycket väl ha två deltidsanställningar. Krogar får som alla andra anpassa sin organisation efter lagar, arbetarnas rimliga krav.När jag jobbade där gjorde servitriser, kockar etc aldrig annat än de var anställda för. Nu har många krav på att göra allt. Dags för en anpassning efter lönearbete i stället för a-kasseersättning
Laddar...