Inlägg #1: Postat: 2007-09-20 17:43:00
|
Janne B |
Ja du Steno/ Det var många perfekta formuleringar och rätt grepp på ämnet. Jag tror att en bred majoritet av svenskar har förstått att detta är ett system som överutnyttjast av både arbetstagare och arbetsgivare så som du så väl beskriver. Det har blivit lite av kvinnokultur i våra glesbygder...Så här måste Alliansen reformera men nu gör de revolution i stället. De tar i för mycket och för snabbt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-20 18:48:00
|
GunnarL |
Bra igen Steno! Samma sakliga och riktiga analys som i Din artikel om damfotbollen. Jag instämmer helt!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-20 20:41:00
|
MLJohansson |
Det finns många problem på arbetsmarknaden.. deltidsarbete är ett. Hur många branscher och företag kan/vill erbjuda heltidstjänster? Inte där jag jobbar i alla fall. Trenden verkar också gå arbetsgivarnas väg i form av allt osäkrare anställningar: vikariat, visstid, behovsanställning, projektanställning...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-21 10:52:00
|
Karin Holmberg |
Nä, men gissa vilken grupp det här kommer att slå hårt mot??
Det behöver man inte vara feminist för att inse.
Nu när lönerna ändå ÄR så ojämna, och att kvinnor är den grupp som har den här typen av arbeten,...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-21 10:56:00
|
Nähädu |
Regeringen gör i princip rätt och nödvändiga saker men på ett katastrofalt opedagogiskt sätt. Vill man locka till sig vänterväljare så måste man vifta med vänsterhanden ibland. Varför inte göra det genom att sätta lite krav på arbetsgivarna, lagstifta så att de blir tvunga att ta in folk på heltid?
|
|