Inlägg #1: Postat: 2007-09-20 14:45:00
|
peter_ |
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-20 15:51:00
|
Joakim Steneberg |
Hej Peter, skall lyssna på det där ikväll, såg kort. Det är "känsligt läge" lite överallt som du ju också har erfarenhet av...
Tänkte på din artikel om förskolan när jag såg SvD-serien. Politiskt genus från dagis till universitet. Och ingen verklig kritik!!!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-20 16:58:00
|
peter_ |
Hej Joakim! Ja, jag måste ta itu med den utlovade artikeln. Efter att jag konstaterat att ingen verkade vara frälst på genuslära på dagiset så blev det liggande. Dock, så finns direktiven, framdrivna av inflytelserika genusfanatiker. Jag ska ta itu med det snart.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-20 17:28:00
|
Joakim Steneberg |
Ja du skrev ju lite grann som var nog så avslöjande. Men en rejäl artikel skulle sitta fint! Som sagt, det fanns en del i SvD, 2x6 sidor.
Sedan finns "Vem slår Eva" som tar upp bl.a genus och universitet, en bok jag läser just nu.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-20 19:24:00
|
Joakim Steneberg |
1 Schyman: "Man föds inte till kvinna... man blir kvinna"!
Måns: "Just det, man föds till man , kvinna till kvinna."
"Måns, Måns, två igelkottar som..."
Tack Peter, den var ju verkligen skitkul! Har aldrig lyssnat på dom riktigt. Är det autentiskt, så är han ju verkligen duktig!
Och hon, Schyman, är alltså forfarande i ropet, tack vare ...tja?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-09-20 19:31:00
|
Joakim Steneberg |
Funderade på vad som händer när Schymans Fi förlorat valet 2010. Och antingen lämnar eller sparkas ut.
Jo då kan hon bli:
1 Landshövding i Jämställtland. alltid kvinnliga feminister där
2 Generaldirektris i nya Genusverket.
3 Ordförande i Rädda barnen.
4 Eller svensk representant i Unicef, eller...Det finns alltid någonting för sådana här personer.
Spelar nästan ingen roll vad de gjort eller inte gjort. Inte konstigt att alla unga vill bli kändisar i dag...
|
|