Alla rädda för vargen här

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2007-09-20 22:12:00
GunnarL
f/ Men man lär sig med åren! Jag avslutade för övrigt mina studier i Lund med att vara ballongförsäljare på karnevalen en av mina kompisar var chef för nöjesfältet. Jag sålde inte en enda ballong utan hyrde ut försäljningen till ett par glada fruntimmer. Emellertid hade jag gratis inträde hela tiden - kul, kul! Fast det är ju länge sen nu.
Inlägg #42: Postat: 2007-09-20 22:18:00
Joakim Steneberg
Jaså hur länge sedan, vilket år? Har du några minnesbilder? Du verkar ju vara bekant med siffror ändå!
Inlägg #43: Postat: 2007-09-20 22:22:00
Joakim Steneberg
Jaså du gick in här sedan? Allltå dronten i sig är inget problem. Det är det stora antalet som håller på att hända. Du borde nog ta reda på lite mer innan du ordar om "fanatiska miljövänner"!
Jaså 66-70. Möjligt att vi varit i närheten av något ölstånd eller kanske på Ateneum!
Inlägg #44: Postat: 2007-09-20 22:24:00
Joakim Steneberg
Men du satt väl i din kammare och räknade ut hur mycket Sydkraft tjänade på att snåla med kraftledningar.
Inlägg #45: Postat: 2007-09-21 00:26:00
GunnarL
42/ ?????
43/ Rättelse: Jag byter ut ordet "fanatisk" mot "förvirrad"!
44/ Jag var nog t.ex. betydligt närmare stormen Gudrun än Du har jag en känsla av, och har säkert haft större anledning än Du att kritisera Sydkraft/Eon! Storstadsbor som har synpunkter på viltvård eller glesa elledningar får mig enbart att småle en smula! Ni vet inte ett skit vad ni talar om.
Inlägg #46: Postat: 2007-09-21 08:04:00
Joakim Steneberg
Stormen, du, Gudrun? Visst är det förvirrande som du skriver Gunnar?
Och ny rättelse igen! Hur skall du ha det? Vi spolar: "Flera hundra miljarders förtjänst på dåliga elledningar", skrev du faktiskt först! "Skall det vara så svårt att förstå" blev irriterat svar, när jag kom med en stilla undring.
Men ett bolag vars vinst är 5-6 miljarder per år. Skulle hela dess vinst, "flera hundra m." kunna komma ur dåliga elledningar?
Inlägg #47: Postat: 2007-09-21 08:07:00
Joakim Steneberg
Tala om FÖRVIRRAD! Säg hundra m. på 20 år. Utan "dåliga elledningar"-ingen vinst!
Och hur var det nu sist med tobaken där du blev så förgrymmad för att någon tog upp toblaksodlandet som ett slöseri. "Det dummast jag hört, man tar sig för pannan"! Osv. När jag m.fl stillsam påpekade. så kom inget mer från Gunnar. Du svarade aldrig mer på den tråden, fast du fanns i närheten! Du tänker grunt, och lite för snabbt kanske?
Inlägg #48: Postat: 2007-09-21 08:18:00
Joakim Steneberg
Det är något märkligt med dessa handelsutbildade, ekonomer o likn. De kan allt om siffror, sätta upp tabeller och logaritmer osv. Men de kan inte räkna! Inte räkna ut! Det blir alltid fel till slut, som vid krisen i början på 90-talet som Borg påpekade i TV igår. Du måste väl ha hört talas om utrotningshotade djur, hur snabbt vissa dör ut, regnskogens försvinner osv?
Inlägg #49: Postat: 2007-09-21 08:23:00
Joakim Steneberg
Du måste väl begripa vissa nödvändiga prioriteringar för framtiden? Energi, landanvändnig, U-länder, bilismens utveckling, osv? Dra ner på vissa saker, även uttag av resurser, och arbetsstid? Problemet är att du är STOCKKONSERVATIV, som många inom vänstern. Gunnar kan säkert räkna. Men Gunnar vill inte! Han vill bli upprörd! Använda personangrepp. Vägra svara! Nu får du nog skärpa till dig!!!
Inlägg #50: Postat: 2007-09-27 22:26:00
Joakim Steneberg
46-49, som svar på ditt 45. Här har du lite att läsa. Sedan har jag vid 3 tillfällen tror jag medgett att jag haft fel. Inget att gå i taket av direkt ändå. Om jag sedan uppträder i huvudsak anständigt och är en någorlunda seriös debattör, så får det väl komplettera det du funnit hårdsmält i mina artiklar.
Inlägg #51: Postat: 2007-09-27 22:38:00
Joakim Steneberg
GunnaL, Obs, detta var alltså ämnat till dig för ett tag sedan, men du försvann ju ett tag...
Inlägg #52: Postat: 2007-09-28 09:18:00
Joakim Steneberg
Nå hade du en kommentar GunnaL till ovannnämnda? Eller har du blivit som en del andra här, och som Wallenbergarna? "Verka men inte synas" eller hur deras valspråk lyder.
Inlägg #53: Postat: 2007-09-28 11:12:00
GunnarL
52/ Kommentar? Vad finns att kommentera? Jag är helt enkelt trött på Dina förvirrade haranger!
Inlägg #54: Postat: 2007-09-28 11:25:00
Joakim Steneberg
Hörrnu GunnarL din trögtänkte smålänning med de paradoxalaste av värderingar om allt från hundägare till tobaksodling. Om ju påstår en massa om mig, och jag ger ett svar så får du väl kommentera det åtminstone? Oavsett vilka värderingar vi har i övrigt så ingår väl detta i vanlig anständighet?
47-49 som svar på 45. Och håll inne med invektiven om du inte vill ha sådana tillbaka!
Inlägg #55: Postat: 2007-09-28 11:32:00
Joakim Steneberg
"Storstadbor som har synpunkter på viltvård"? Va f-n vet du om mig? Fördomar! Jag är f.ö. väl bevandrad med viltvård i skånsk godsmiljö, från 50-talet och framåt. Allt från fasanuppfödning till viltutfodring, från gråsparvsjakt vid 6 år till klappjakter senare. Med i Naturskyddsföreningen sedan 30 år.
Vad vet du om Eons miljardvinster genom dåliga ellnät? Har du någon källa?
Inlägg #56: Postat: 2007-09-28 13:23:00
GunnarL
54-55/ Jag skall ge Dig rätt i en sak Steneberg: Det är trevligt med lugna och sansade debattörer som inte ägnar sig åt personangrepp Du berömmer Dig ju ofta av att tillhöra den kategorin./ Hälsn från en stockkonservativ, trögtänkt smålänning med paradoxala värderingar.
Inlägg #57: Postat: 2007-09-28 13:30:00
Joakim Steneberg
Bra, då är vi överens så långt. Ingen är fullkomlig gudskelov, bara man inser det någon gång. Både när det gäller personangrepp och märliga påståenden och försök att nedvärdera andras sansade tankar genom att ta sig för pannan.
Hälsn. från signaturen "Förvirrad fobiker".
Inlägg #58: Postat: 2007-09-28 13:38:00
Joakim Steneberg
Och ibland undrar jag om det inte är bättre att ryta till lite grand, än det ständiga smörandet här. Men det har väl sin tjusning det också förstås? Det kanske beror hur dagsformen är. Men visst känns det oroligt, världsläget...svårt att koppla av helt.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...