Fotboll: Norsk skräll i Champions League

Inlägg #1: Postat: 2007-09-19 17:33:00
Janne B
Alla vet ju att skåningar och värmlänningar är två helt skilda raser med helt olika egenskaper. Hur går snacket i Norge om de olika fylkena. / Är de på andra sidan fjället ludna under fötterna osv???
Inlägg #2: Postat: 2007-09-19 19:00:00
Leif-Arne
Att trönder är jordens salt är det ännu desvärre endast trönderna själva som in sett. I övriga Norge för knippas T. med "trönderbart", även förknippas T. med begreppet "harry". Fryspizza med cola är harry, stå i kö i systemet Strömstad är harry.
Inlägg #3: Postat: 2007-09-19 19:01:00
Leif-Arne
Så sveret på frågan om trönderna är ludna under fötterna är att så oftast inte är falle,t däremot ofta under näsan.
Inlägg #4: Postat: 2007-09-19 19:08:00
Leif-Arne
Här en länk till hur en ärketrönder låter, desverre bara animerad men barten är med: Länk: youtube.com
Inlägg #5: Postat: 2007-09-19 19:44:00
GunnarL
Min äldsta dotter arbetade drygt ett år i Norge, i Öyer och på Jyvashytta vid Galdhöpiggen. Hon kom hem med en norsk pojkvän från Lillehammer som hon var tillfälligt förälskad i. Han var med när vårt kära fotbollslag kvalade till div. 4 och det fanns gott om både dricka och sång hos oss i publiken. Hans kommentar var: "Precis som en tröndefest". Jag fattade aldrig vad han menade, men nu tror jag att jag förstår.
Laddar...