Inlägg #1: Postat: 2007-09-18 20:00:00
|
Janne B |
Det är nog att förenkla. Jag menar att detta är en mkr komplicerad fråga med många infallsvinklar. En av dem är konkurrensen om viltet. En annan att samerna vill hålla liv i sina renar. osv. Turistnäringen vill ha rovdjur - samt älgar - men inte hur många som helst.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-09-19 16:41:00
|
Sunny |
colin: Ja de enda jag hört säga sig vara livrädda för vargar är just jägare!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-09-19 17:30:00
|
Leif-Arne |
2 Inte riktigt tror jag jägarna är rädda för varg, däremot kan lösspringande hund ha anledning att vara rädda, i synnerhet mindre drivande raser. En större spets som jämthund reder sig nog. Om den inte i oförstånd försöker ställa en björn. Då kan husse få hett om öronen.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-09-19 17:43:00
|
CMO |
2/ Jag vet ju inte vilka jägare Sunny pratat med men den attityden har inte jag stött på. Att jakthundar dödas av varg är inte helt ovanligt och naturligtvis ett problem för drabbade jägare. Svenska Jägareförbundet sprider mycket seriös information varg och annat vilt. Länk: jagareforbundet.se
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-09-19 23:00:00
|
Sunny |
CMO Vi har ingifta jägare i familjen som bedriver jakt i Värmland men de har oxå jaktmark här nere någonstans. Dottern är med på kräftfisket men aldrig på jakterna. Där vill de döda de vargar de kan o de gör det oxå.Men utåt håller de nog masken: det är ju olagligt.
|
|